У статті розглянуто і проаналізовано науково-методичні, педагогічні, психологічні, літературні джерела, аспекти екологічного виховання молоді з використанням засобів природоохоронної діяльності. Використано методи: аналіз науково-педагогічної, психологічної, методичної літератури; синтез; порівняння; класифікація; систематизація й узагальнення теоретичних та емпіричних даних. Уточнено зміст понять «природоохоронна діяльність», «засіб», «засоби природоохоронної діяльності». Висвітлено класифікацію засобів природоохоронної діяльності, охарактеризовано їх категорії: матеріальні, інформаційні, дидактичні та засоби діяльності, описано методику використання зазначених засобів у навчально-виховному процесі. Розкрито класифікацію засобів та їх роль в екологічному вихованні майбутніх учителів. Засоби природоохоронної діяльності відіграють важливу роль у екологічному вихованні студентів педагогічних університетів, використання їх різновидів дає можливість студентам набуття досвіду здійснення природоохоронної роботи, як в аудиторних так і позааудиторних організаційних формах, підвищує рівень екологічних знань та екологічного виховання майбутніх учителів.
Purpose. Scientific and methodical, pedagogical, psychological, as well as literary sources, ecological education aspects of youth with the usage of environmental activities are considered and analyzed. Methodology. Complex of methods of scientific research is used: analysis of scientific and pedagogical literature, psychological and methodical one, synthesis, comparison, classification, systematization, theoretical and empirical data generalization. Results. Notions` content of «environmental activity» and «means» is specified. The environmental activities classification is represented, their categories are characterized: material, informational, didactic and activity means, the methodology of using these means in teaching and educational process is described. Originality and practical value. The usage of environmental activities in teaching and educational process is scientifically and methodically grounded. Conclusion. Environmental activities play an important role in ecological education of perspective teachers; the usage of their varieties gives students the opportunity to experience in environmental field, both in classroom and out-of-classroom organizational forms; it increases future teachers` level of ecological knowledge and ecological education.