dc.description.abstract |
Специфіка шкільного навчання, що зумовлена сукупним впливом фізичного, емоційного, комунікативного, розумового навантаження, висуває складні вимоги до особистості дитини та до її адаптивних реакцій. Адаптація організму до впливу неадекватних факторів середовища відбувається шляхом мобілізації і витрат функціональних резервів. В умовах обмеженості адаптаційних резервів, притаманних підростаючому організму, будь-яке збільшення навантаження, розумового чи фізичного, можна розглядати як стресорну дію, що має тривалий і стійкий характер. Це призводить до зниження адаптаційних резервів, виникнення ситуації неузгодженості механізмів регуляцій вегетативних функцій; життєдіяльність здійснюється в режимі нестійкої адаптації, яка проявляється у дітей у вигляді погіршення працездатності, підвищеної втомлюваності і зниження стійкості до несприятливих факторів впливу. Не дивлячись на те, що умови школи та навчальні навантаження далекі від екстремальних, процес адаптації до цих мікросоціальних умов має нерідко характер вираженої стресової реакції. Найбільша напруга механізмів адаптації у дітей спостерігається на початковому етапі навчання у школі, коли змінюється рівень соціалізації дитини і збільшується об’єм інформаційного навантаження. Мета дослідження – оцінити фізичний розвиток молодших школярів та дослідити адаптаційний аспект стану здоров’я школярів на початковому етапі навчання. Об’єкт дослідження – здоров’я дітей молодшого шкільного віку.Предмет дослідження – морфофункціональні показники фізичного розвитку молодших школярів. |
uk_UA |