У публікації розглядатимуться взаємозв’язки між екологічною освітою та знаннями, відношенням та фактичним ставленням студентів до компонентів та стану довкілля. Оскільки на практиці існують певні розбіжності між інтенсивністю освіти і знаннями студентів, їх екологічною свідомістю та застосуванням на практиці. Поняття «сталий розвиток» застосовують у різних сферах і категоріях у зв’язку із екологічним та соціально-економічним станом суспільства. Усі ці поняття між собою тісно пов’язані і постійно взаємодіють. Екологічне виховання викликане потребою часу і є одним з провідних напрямів виховання молоді у сучасній вищій школі, оскільки цінності привиті у навчальному закладі, впливають на випускників протягом усього життя. Розглянуть систему «зеленого» університету, яка спрямована на покращення впливу структури університету на навколишнє середовище, а також на розширення можливостей для реалізації практичних проектів студентів та наукових працівників направлених на реалізацію цілей сталого розвитку.
Relationship between environmental education and the knowledge, attitude and actual attitude of students to the components and the state of the environment. Because in practice there are some differences between the intensity of education and the students’ knowledge, their environmental awareness and their application in practice. Methodology. There is a complex of research methods used in this work – analysis, synthesis, description and generalization, systematization, comparison, and also methods of sociological research. Results. Sustainable development is used in various fields and categories in relation to the environmental and socioeconomic status of society. All of these concepts are closely related and constantly interacting. Environmental education is time-consuming and one of the leading areas of youth education in today’s higher education, as values instilled in the school have an impact on lifelong graduates. Originality and practical value. The «green university» system is aimed at improving the environmental impact of the university structure, as well as expanding opportunities for students and research practitioners to pursue sustainable development goals. Organizing and supporting the functioning of the campus not only as an urban and architectural unit, but as an association of interests. Conclusion. Using its considerable scientific, intellectual and teaching potential and authority, Kamyanets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University will become an excellent base for realization of this level project and will provide competitiveness in the market of providing educational services.