ElarK-PNU

Вплив психологічної готовності вчителя до інклюзивного навчання на соціально-психологічний клімат в інклюзивному класі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Буйняк, Мар'яна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2020-12-22T12:46:31Z
dc.date.available 2020-12-22T12:46:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Буйняк М. Г. Вплив психологічної готовності вчителя до інклюзивного навчання на соціально-психологічний клімат в інклюзивному класі / М. Г. Буйняк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2019. - Вип. 37. - С. 148-152. uk_UA
dc.identifier.issn 2310-0893
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3769
dc.description.abstract У статті висвітлено результати дослідження впливу психологічної готовності вчителя до інклюзивного навчання на соціально-психологічний клімат в інклюзивному класі. Обґрунтовано роль вчителя у формуванні сприятливого соціально-психологічного клімату в інклюзивному класі. Зазначено, що учні з особливими освітніми потребами у переважній більшості перебувають на позиціях «ізольованих» та «відторгнутих» у колективі інклюзивного класу, не відчувають своєї приналежності до нього, оцінюють соціально-психологічний клімат у класі як недостатньо сприятливий. Подано результати дослідження колективів інклюзивних класів до та після впровадження тренінгової програми, спрямованої на формування психологічної готовності вчителів загальноосвітніх шкіл до інклюзивного навчання. Доведено залежність соціально-психологічного клімату класу від психологічної готовності вчителя до інклюзивного навчання. uk_UA
dc.description.abstract The article presents the results of the study of the influence of the psychological readiness of the teacher to inclusive education on the socio-psychological climate in the inclusive class and the adaptation of pupils with special educational needs in it. The role of the teacher in formation of a favorable social-psychological climate in the inclusive class is substantiated. The results of the research are described. It is noted that pupils with special educational needs in the overwhelming majority are in the positions of "isolated" and "excluded" in the collective of the inclusive class, do not feel their belonging to him, assess the socio-psychological climate in the class as not satisfactory. The assumption about the dependence of the socio-psychological climate in the inclusive class on the psychological readiness of the teacher to inclusive education is formulated. It is noted that a teacher who does not have a negative attitude towards children with special educational needs and who is positively perceived by these children and is ready to develop professionally for the effective education of their children will direct their efforts to ensure that other class pupils are equally impartial and friendly to them. The results of the research of the groups of inclusive classes before and after the implementation of the training program aimed at forming the psychological readiness of the teachers of secondary schools for inclusive education are presented. The positive changes in social statuses of pupils with special educational needs, cohesion and socio-psychological climate of experimental classes are noted. Unlike the experimental group, in the control of tangible changes in the socio-psychological climate of the inclusive classes after the re-diagnosis was not recorded. The dependence of the socio-psychological climate of the class on the psychological readiness of the teacher to inclusive education is proved. Proposed directions of problem research are proposed. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова uk_UA
dc.relation.ispartofseries Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія;37
dc.subject інклюзивне навчання uk_UA
dc.subject психологічна готовність uk_UA
dc.subject вчителі закладів загальної середньої освіти uk_UA
dc.subject колектив інклюзивного класу uk_UA
dc.subject соціально-психологічний клімат uk_UA
dc.subject соціальний статус uk_UA
dc.subject учні з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject inclusive education en
dc.subject psychological readiness en
dc.subject teachers of secondary schools en
dc.subject collective of an inclusive class en
dc.subject socio-psychological climate en
dc.subject social status en
dc.subject pupilswith special educational needs en
dc.title Вплив психологічної готовності вчителя до інклюзивного навчання на соціально-психологічний клімат в інклюзивному класі uk_UA
dc.title.alternative The influence of the teacher's psychological readiness for inclusive education on the socio-psychological climate in an inclusive classroom en
dc.type Article en
dc.identifier.udc 159.922.76:373-056.2/.3


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу