DSpace Repository

Готовність дітей з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами

Show simple item record

dc.contributor.author Михальська, Світлана Анатоліївна
dc.contributor.author Михальська, Юлія Анатоліївна
dc.date.accessioned 2022-09-25T09:59:03Z
dc.date.available 2022-09-25T09:59:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Михальська С. А. Готовність дітей з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами / С. А. Михальська, Ю. А. Михальська // Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 46. - С. 79-82. uk_UA
dc.identifier.issn 2663-6085
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6661
dc.description.abstract Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки дітей дошкільного віку з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах закладів освіти. Незважаючи на переваги інклюзії для всіх дітей, не всі учасники навчально-виховного процесу можуть прийняти дітей з особливими освітніми потребами. Ця неготовність має не лише матеріально-технічні, а й психологічні та морально-етичні причини. Зазначається, що міжособистісні взаємини, що виникають між дітьми, їхнє ставлення одне до одного, взаємні оцінки та очікування – вагомі складники гармонійного особистісного розвитку кожної дитини. Важливу роль у формуванні особистості дитини має потреба у спілкуванні з одно- літками, в оточенні яких вона знаходиться. Між дітьми можуть виникати найрізноманітніші форми взаємин, тому дуже важливо, щоб дитина з самого початку перебування в дошкільному закладі, здобувала позитивний досвід співробітництва, взаємодопомоги. Встановлено, що більше половини опитаних дітей дошкільного віку з типовим роз- витком готові товаришувати з дітьми з особливими освітніми потребами, водночас майже половина опитаних дітей не хочуть гратись з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначено, що майже третина дітей відчуває страх перед дітьми з особливими освітніми потребами, а бажання навчатись в умовах інклюзії виявили менше половини дітей дошкільного віку з типовим розвитком. Готовність дітей з типовим розвитком до взаємодії з однолітками з особливими освітніми потребами також залежить і від батьків, їхнього відношення до дітей з особливими освітніми потребами. Досліджено ставлення батьків дітей з типовим розвитком до дітей з особливими освітніми потребами та можливості спільного навчання їхніх дітей з дітьми з особливими освітніми потребами. У більшості батьків виявлено позитивне відношення до дітей з особливими освітніми потребами. Проте майже половина опитаних батьків вважають, що діти з особливими освітніми потребами мають відвідувати спеціальний навчальний заклад. Значна частина батьків не знає про можливість спільного навчання їхніх дітей з дітьми з особливими освітніми потребами і навіть теоретично не уявляють, як це можна здійснити. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;46
dc.subject readiness for interaction en
dc.subject children with special educational needs en
dc.subject preschoolers en
dc.subject parents en
dc.subject готовність до взаємодії uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject дошкільники uk_UA
dc.subject батьки uk_UA
dc.title Готовність дітей з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.title.alternative PREPAREDNESS OF CHILDREN WITH TYPICAL DEVELOPMENT AND THEIR PARENTS TO THE INTERACTION WITH CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account