Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Михальська, Світлана Анатоліївна | |
dc.contributor.author | Михальська, Юлія Анатоліївна | |
dc.date.accessioned | 2022-09-25T09:59:03Z | |
dc.date.available | 2022-09-25T09:59:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Михальська С. А. Готовність дітей з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами / С. А. Михальська, Ю. А. Михальська // Інноваційна педагогіка. - 2022. - Вип. 46. - С. 79-82. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6661 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки дітей дошкільного віку з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах закладів освіти. Незважаючи на переваги інклюзії для всіх дітей, не всі учасники навчально-виховного процесу можуть прийняти дітей з особливими освітніми потребами. Ця неготовність має не лише матеріально-технічні, а й психологічні та морально-етичні причини. Зазначається, що міжособистісні взаємини, що виникають між дітьми, їхнє ставлення одне до одного, взаємні оцінки та очікування – вагомі складники гармонійного особистісного розвитку кожної дитини. Важливу роль у формуванні особистості дитини має потреба у спілкуванні з одно- літками, в оточенні яких вона знаходиться. Між дітьми можуть виникати найрізноманітніші форми взаємин, тому дуже важливо, щоб дитина з самого початку перебування в дошкільному закладі, здобувала позитивний досвід співробітництва, взаємодопомоги. Встановлено, що більше половини опитаних дітей дошкільного віку з типовим роз- витком готові товаришувати з дітьми з особливими освітніми потребами, водночас майже половина опитаних дітей не хочуть гратись з дітьми з особливими освітніми потребами. Визначено, що майже третина дітей відчуває страх перед дітьми з особливими освітніми потребами, а бажання навчатись в умовах інклюзії виявили менше половини дітей дошкільного віку з типовим розвитком. Готовність дітей з типовим розвитком до взаємодії з однолітками з особливими освітніми потребами також залежить і від батьків, їхнього відношення до дітей з особливими освітніми потребами. Досліджено ставлення батьків дітей з типовим розвитком до дітей з особливими освітніми потребами та можливості спільного навчання їхніх дітей з дітьми з особливими освітніми потребами. У більшості батьків виявлено позитивне відношення до дітей з особливими освітніми потребами. Проте майже половина опитаних батьків вважають, що діти з особливими освітніми потребами мають відвідувати спеціальний навчальний заклад. Значна частина батьків не знає про можливість спільного навчання їхніх дітей з дітьми з особливими освітніми потребами і навіть теоретично не уявляють, як це можна здійснити. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;46 | |
dc.subject | readiness for interaction | en |
dc.subject | children with special educational needs | en |
dc.subject | preschoolers | en |
dc.subject | parents | en |
dc.subject | готовність до взаємодії | uk_UA |
dc.subject | діти з особливими освітніми потребами | uk_UA |
dc.subject | дошкільники | uk_UA |
dc.subject | батьки | uk_UA |
dc.title | Готовність дітей з типовим розвитком та їх батьків до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами | uk_UA |
dc.title.alternative | PREPAREDNESS OF CHILDREN WITH TYPICAL DEVELOPMENT AND THEIR PARENTS TO THE INTERACTION WITH CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS | en |
dc.type | Article | en |