Стаття присвячена проблемі підготовки фахівців спеціальної освіти до роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Визначено, що фахівці спеціальної освіти мають бути готовими до роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями різного віку, з різним ступенем інтелектуальних порушень, а також зі складними порушеннями, в структурі яких є інтелектуальний недорозвиток. Обґрунтовано, що підготовка фахівців спеціальної освіти до роботи з дошкільниками з інтелектуальними порушеннями передбачає вивчення особливостей психофізичного розвитку дітей з різними видами порушень, медико-білогічних основ корекційної педагогіки, спеціальної методики корекційно-виховної роботи з дітьми, особливості індивідуального підходу до дітей різних категорій порушень психофізичного розвитку у процесі навчання та виховання в закладі дошкільної освіти, принципи організації процесу навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями та ін. Проаналізовано програму розвитку для дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Обґрунтовано актуальність та значущість формування уявлень про навколишнє у дошкільників з інтелектуальними порушеннями та необхідність підготовки фахівців до реалізації цього завдання. Визначено, що ефективність підготовки майбутній фахівців спеціальної освіти до роботи з дошкільниками з інтелектуальними порушеннями в цілому та формування у них уявлень про навколишнє, зокрема, передбачає забезпечення єдності оволодіння теоретичними положеннями з педагогічною практикою.
The article is devoted to the problem of training special education specialists to work with children with intellectual disabilities. It is determined that special education specialists should be ready to work with children with intellectual disabilities of different ages, with varying degrees of intellectual disabilities, as well as with complex disabilities. It is substantiated that the training of special education specialists to work with preschoolers intellectual disabilities involves the study of psychophysical development of children with different types of disorders, medical and biological foundations of correctional pedagogy, special methods of correctional and educational work with children, features of individual approach to children development in the process of education and upbringing in the institution of preschool education, the principles of organization of the process of education and upbringing of children with intellectual disabilities, etc. The development program for preschoolers with intellectual disabilities is analyzed. The relevance of the formation of ideas about the environment in preschoolers with intellectual disabilities and the need to train professionals to implement this task are substantiated. It is determined that the effectiveness of training future specialists in special education to work with preschoolers with intellectual disabilities in general and the formation of their ideas about the environment, in particular, involves ensuring the unity of mastery of theoretical provisions with pedagogical practice