dc.contributor.author |
Савицька, Ольга Вікторівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-03T07:37:19Z |
|
dc.date.available |
2022-11-03T07:37:19Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Савицька О. В. (2017). Психологічний тренінг як засіб розвитку та психокорекції професійної свідомості студентів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (38). С. 350-359 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6702 |
|
dc.description.abstract |
У статті охарактеризовано сутність активних та інтерактивних методів навчання у виші, в ході теоретико-методичного аналізу сучасних психологічних досліджень з’ясовано їх розвивальний та корекційний вплив на особистісно-професійний розвиток майбутнього фахівця. Найбільше уваги приділено опису комплексу психодіагностичних методик, які можуть використовуватися для вивчення окремих складових професійної свідомості та їх зміни під час корекційно-розвивального впливу психологічного тренінгу розвитку й корекції професійної свідомості студентів. Зазначено основні положення та ідеї психологічного дослідження, які лягли в основу емпіричного дослідження ефективності навчального психологічного тренінгу як засобу розвитку та психологічної корекції професійної свідомості майбутніх фахівців. Автором описано програму навчального психологічного тренінгу та його розвивально-корекційні можливості. Представлено результати аналізу запровадження в практику професійної підготовки навчального професійного тренінгу розвитку та корекції професійної свідомості. Встановлено, що внаслідок проходження навчального психологічного тренінгу, по-перше, відбувалися зміни у професійній мотивації студентів (з’явився домінуючий тип професійної мотивації та мотивації професійної психологічної допомоги з орієнтацією на саморозвиток); по-друге, відбулися зміни спрямованості особистості (з’явився домінуючий тип спрямованості, яскраво вираженим став гуманістичний тип спрямованості, спостерігається зміщення в типі спрямованості екзистенційних особистостей до гуманістичних); по-третє, відбулися зміни в самооцінці майбутніх психологів (у більшості студентів вона стала адекватною); по-четверте, у 91,5% студентів поліпшилося загальне позитивне самоставлення. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The author characterizes the essence of active and interactive methods of teaching in a higher educational establishment; their developmental and correctional influence on the personal and professional development of a future specialist was ascertained during the theoretical and methodological analysis of modern psychological researches. The greatest attention is paid to the description of the complex of psychodiagnostic techniques that can be used to study separate components of the professional consciousness and their changes during the corrective-developmental influence of the psychological training of development and correction of students’ professional consciousness. The basic positions and ideas of psychological research, which formed the basis of the empirical study of the effectiveness of educational psychological training as a means of development and psychological correction of professional consciousness of future specialists, are indicated. The author describes the program of educational psychological training and its development and correctional possibilities. The results of the analysis of the consequences of implementation of educational professional training of development and correction of professional consciousness into professional training are presented in the paper. It was established that as a result of the educational psychological training firstly, there were changes in the professional motivation of students (the dominant type of professional motivation and motivation of professional psychological care, focused on self-development, appeared); secondly, there were changes in the direction of the personality (the dominant type of orientation appeared, the humanist type of orientation was clearly expressed, there was a shift in the type of orientation of existential personalities to humanistic), and thirdly, there were changes in the self-assessment of future psychologists (it became adequate in most students); fourth, 91.5% of students improved general positive self-attitude. |
en |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Аксіома |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
;38 |
|
dc.subject |
професійна свідомість |
uk_UA |
dc.subject |
психологічна корекція професійної свідомості |
uk_UA |
dc.subject |
психологічний тренінг |
uk_UA |
dc.subject |
професійна мотивація |
uk_UA |
dc.subject |
професійна спрямованість особистості |
uk_UA |
dc.subject |
самооцінка |
uk_UA |
dc.subject |
самоставлення особистості |
uk_UA |
dc.subject |
professional consciousness |
en |
dc.subject |
psychological correction of professional consciousness |
en |
dc.subject |
psychological training |
en |
dc.subject |
professional motivation |
en |
dc.subject |
professional orientation of the person |
en |
dc.subject |
self-esteem |
en |
dc.subject |
self-attitude of the personality |
en |
dc.title |
Психологічний тренінг як засіб розвитку та психокорекції професійної свідомості студентів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The psychological training as a means of development and psycho-correction of students’ professional consciousness |
en |
dc.type |
Article |
en |