У статті подані результати дослідження опанування руховими вміннями і навичками гри у волейбол учнів 4-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів м. Кам’янець-Подільський. Дослідження проводили з жовтня 2015 року по квітень 2016 року. У відповідності до чинної програми з фізичної культури для учнів 5-9 класів було визначено комплекс тестових випробувань, які п’ятикласники здають після завершення вивчення модуля «Волейбол» (основні технічні прийоми гри у волейбол). Зокрема обрали тести такого спрямування: стійка волейболіста; розміщення та перехід гравців на майданчику; пересування у стійці волейболіста; передача м’яча двома руками зверху над собою: стоячи на місці із накидання самостійно, після відскоку від стіни, у парах; прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці: із накидання самостійно, після відскоку від стіни, із накидання партнером. Результати дослідження засвідчили можливість учнів 4 класів (дівчаток, хлопчиків) опановувати основними технічними прийомами гри у волейбол на рівні кращим, аніж п’ятикласни ки. Так, якщо на початку навчального року показники у тестових випробуваннях дівчаток 4 класів у середньому відповідав початковому і середньому рівням то наприкінці з дев’яти показників, сім відповідали достатньому і лише два початковому рівням. Не дивлячись на те, що учениці 5 класу на початку дослідження у загальному краще виконували тестові випробування, наприкінці у них лише суттєво покращилися три показники. У хлопчиків 4 класів протягом навчального року покращилися чотири показники, а хлопців 5 класів лише – два.
The article presents the results of research mastering motor skills and the skills of volleyball student’s 4-5 classes of secondary schools t. Kamenets-Podolsky. The study was conducted from October 2015 to April 2016. Under the current program of physical training for students 5-9 classes were defined a set of tests that fifth grade students pass after the study module «Volleyball» (the basic techniques of volleyball). In particular, tests have chosen this direction concierge volleyball player; deployment and transition players on the court; volleyball player movement in the rack; Transfer the ball with both hands on top of another, standing in place of throwing yourself after a rebound from the wall in pairs; taking delivery of the ball with both hands from the bottom in place, the imposition of their own, after the rebound from the wall of throwing partner. Results of the study showed the possibility of 4 classes of students (girls, boys) learn the basic techniques of volleyball at better than fifth grade students. So, if at the beginning of the school year performance in test trials grade 4 girls on average meet primary and secondary levels at the end of nine indicators, seven is enough and answered only two initial levels. Despite the fact that the grade 5 student at baseline in the overall best performing test trials at the end of which only three indicators improved significantly. Boys 4 classes during the school year, four indicators have improved, but only 5 classes of boys – two.