Репозиторий Dspace

Загальний теоретико-методологічний аналіз педагогічних принципів формування валеологічного світогляду майбутніх учителів фізичної культури

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Алєксєєв, Олександр Олексійович
dc.date.accessioned 2022-11-15T08:20:27Z
dc.date.available 2022-11-15T08:20:27Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Алєксєєв О.О. Загальний теоретико-методологічний аналіз педагогічних принципів формування валеологічного світогляду майбутніх учителів фізичної культури. Педагогічні науки: теорія та практика. 2021. № 3 (39). С. 47–53. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6789
dc.description.abstract У статті обґрунтовано актуальність необхідності формування валеологічного світогляду майбутніх учителів фізичної культури. Проаналізовано зміст наукової категорії «світогляд». Конкретизовано, що філософи під світоглядом розуміють узагальнену систему поглядів людини на світ, на місце окремих явищ і самої себе в ньому, розуміння та емоційну оцінку людиною сенсу її діяльності й долі людства; психологи – психічне утворення, яке підводить особистість до розуміння свого місця у світі, визначеності та впевненості в житті, завдяки чому людина зміцнює свої мотиви; педагоги – усвідомлення людиною довкілля, свого місця в ньому, свого ставлення до цього світу й до самої себе, своїх намірів стосовно світу; знання людини про світ, оцінку його й самої себе. На основі історико-ретроспективного аналізу проблеми конкретизації педагогічних принципів формування того чи іншого досліджуваного феномену встановлено, що: в історії педагогіки є низка класифікацій педагогічних принципів, які запропоновані різними вченими; наявні класифікації істотно відрізняються між собою, що пояснюється відмінністю історичних умов, за яких розвивалася вища школа, методологічних основ, на яких будувалися принципи навчання. Орієнтуючими векторами виокремлення конкретних педагогічних принципів у різні історичні періоди розвитку педагогічної науки були мета і завдання, закономірності освітнього процесу підготовки майбутніх фахівців. Установлено, що система валеологізації професійної освіти базується на основних педагогічних принципах, які перебувають в ієрархічній взаємозалежності і водночас можуть слугувати базовими для виведення все нових похідних засад. У межах вибраної проблематики проаналізовано різні класифікації педагогічних принципів, на які опиралися науковці, котрі присвятили свої наукові доробки питанню валеологічного виховання та навчання студентів. Виокремлено та теоретично обґрунтовано педагогічні принципи формування валеологічного світогляду студентів, до яких віднесено: принцип природовідповідності, пізнання, єдності фізичного і розумового розвитку, демократизації, гуманізації, культуровідповідності, народності тощо. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the substantiation of relevance of necessity in forming valeological worldview of future physical culture teachers. The essence of scientific category of «worldview» has been analyzed. It has been concretized that philosophers under the worldview understand generalized system of human views for the world, for the place of some phenomena and herself / himself in it, understanding and emotional evaluation by human of the essence of his / her activities and the destiny of mankind; psychologists – mental education, which brings the individual to understand his / her place in the world, certainty and confidence in life, thanks to which a person strengthens his / her motives; pedagogues – human’s awareness of the environment, his / her place in it, the attitude to this world and to himself / herself, intentions for the world; knowledge of man about the world, evaluation of it and himself. On the basis of historical and retrospective analysis of the problem of concretization of pedagogical principles of forming this or that studied phenomenon it has been found that: there is a number of classifications of pedagogical principles in the history of pedagogy that are proposed by different scholars; the existing classifications differ significantly from each other, due to the difference in historical conditions under which the higher school developed, to methodological foundations, which are base for learning principles; guiding vectors of the separation of specific pedagogical principles in different historical periods of development of pedagogical science were the purpose and tasks, patterns of the educational process of training future specialists. It has been determined that the system of valeologization of professional education is based on the main pedagogical principles, which are in a hierarchical interdependence and at the same time can serve as a basis for the derivation of ever new derivative grounds. Within the selected issues, various classifications of pedagogical principles have been analyzed, on which the scientists who devoted their scientific achievements relied to the problem of valeological upbringing and education of students. It has been singled out and theoretically substantiated pedagogical principles of forming valeological worldview of students that contain the following: the principle of naturalness, cognition, unity of physical and mental development, democratization, humanization, cultural conformity, nationality, etc. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки: теорія та практика;№ 3 (39)
dc.subject світогляд uk_UA
dc.subject валеологічний світогляд uk_UA
dc.subject студенти uk_UA
dc.subject майбутні учителі фізичної культури uk_UA
dc.subject принципи uk_UA
dc.subject педагогічні принципи uk_UA
dc.subject педагогічні принципи формування валеологічного світогляду uk_UA
dc.subject worldview en
dc.subject valeological worldview en
dc.subject students en
dc.subject future physical culture teachers en
dc.subject principles en
dc.subject pedagogical principles en
dc.subject pedagogical principles of forming valeological worldview en
dc.title Загальний теоретико-методологічний аналіз педагогічних принципів формування валеологічного світогляду майбутніх учителів фізичної культури uk_UA
dc.title.alternative General theoretical and methodological analysis of pedagogical principles of forming valeological worldview of future physical culture teachers en
dc.type Article en
dc.format.pages 7 uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись