В статті аналізується застосування технології наочного навчання в професійній підготовці майбутніх учителів фізики. Розглянуто інтегроване середовище інновації: технології STREAМ, SMART, електронного і мобільного навчання. Розкрито структуру навчального заняття і продемонстровано наступність етапів і характерних рис технології. Виявлено позитивний вплив технології на формування емоційної сфери майбутніх педагогів, розвиток мотивації та педагогічної рефлексії. Наочно продемонстровано доцільність і педагогічну ефективність навчального експерименту як основи технології наочного навчання.
The article substantiates the use of visual learning technology in the professional training of future physics teachers. Technology is considered as an integrated environment of innovation: STREAM, SMART, e-learning and mobile, etc. The structure of the training session is revealed and the continuity of stages and features of technology are demonstrated. Positive influence of technology on formation of emotional sphere of future teachers, development of motivation and pedagogical reflection is revealed. The expediency and pedagogical effectiveness of the educational experiment as the basis of the technology of visual training are clearly demonstrated.