dc.contributor.author |
Дмітрієва, Оксана Іванівна |
|
dc.contributor.author |
Чопік, Олена Василівна |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-21T10:48:00Z |
|
dc.date.available |
2023-03-21T10:48:00Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Дмітрієва О. І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку / О. І. Дмітрієва, О. В. Чопік // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2021. - Т. 86, № 6. - С. 30-51. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/7274 |
|
dc.description.abstract |
У статті представлено результати дослідження особливостей використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальній діяльності сучасних закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та спеціальних шкіл для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Висвітлено основні напрямки сучасних наукових досліджень у загальній та спеціальній педагогіці з проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі. З’ясовано ставлення старшокласників з типовим розвитком та їхніх однолітків з порушеннями інтелектуального розвитку до навчання в закладі загальної середньої освіти, зокрема до уроків з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, а також мотивацію школярів щодо використання цифрових засобів. Визначено, що переважна більшість школярів зацікавлена в навчанні з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, разом з тим, лише окремі учні використовують цифрові засоби з навчальною метою. На відміну від учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, у яких бракує знань, практичних навичок та немає можливості використовувати цифрові засоби під час навчання, школярі з типовим розвитком використовують їх досить часто. Проаналізовано ставлення педагогів, що працюють з учнями з типовим розвитком та школярами з порушеннями інтелектуального розвитку, до використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної діяльності, визначено пов’язані з цим труднощі. З’ясовано, що значна частина педагогів використовують у роботі інформаційно-комунікаційні технології, здебільшого готові матеріали, які потребують адаптації стосовно конкретних тем, занять, рівня розвитку та можливостей учнів. Водночас педагоги відчувають певні труднощі, пов’язані з недостатнім рівнем власних знань та вмінь, відсутністю необхідного технічного та програмного забезпечення закладів освіти, недостатнім рівнем забезпечення особистим сучасним технічним обладнанням. Частина педагогів віддає перевагу традиційним методам навчання, мотивуючи це шкідливістю впливу використання інформаційно-комунікаційних технологій на розумовий та фізичний стан школярів. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The research results of peculiarities of information and communication technologies usage in educational activity of modern secondary schools with inclusive education and special schools for children with intellectual disabilities are represented in this article. The main directions of modern scientific research in general and special pedagogy on the problem of information and communication technologies usage in the educational space are highlighted. The attitude of senior pupils with typical development and their peers with intellectual disabilities to studying in general secondary school, in particular, to lessons with information and communication technologies usage, as well as the motivation of pupils to the usage of digital devices is clarified. It is determined that the vast majority of pupils are interested in studying with the usage of information and communication technologies, however, only some pupils use digital tools for educational purposes. Unlike pupils with intellectual disabilities, who lack knowledge, practical skills and don’t have an ability to use computers and modern telephones during their studying, students with typical development use them quite often. The attitude of teachers who work with pupils with typical development and pupils with intellectual development disorders to information and communication technologies usage in the process of professional activity is analyzed. It was found that a significant number of teachers use information and communication technologies, mostly ready-made materials that need to be adapted to specific topics, classes, level of development and opportunities of students, however, teachers experience some difficulties due to insufficient level of their own knowledge and skills, lack of necessary technical provision and software in educational institutions, insufficient level of personal modern technical equipment. Some teachers prefer traditional teaching methods, explaining it by the harmful effects of the information and communication technologies usage on the mental and physical condition of pupils. |
en |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України |
uk_UA |
dc.subject |
цифрові засоби |
uk_UA |
dc.subject |
учні з порушеннями інтелектуального розвитку |
uk_UA |
dc.subject |
спеціальне навчання |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційно-комунікаційні технології |
uk_UA |
dc.subject |
педагоги |
uk_UA |
dc.subject |
анкетування |
uk_UA |
dc.subject |
digital tools |
en |
dc.subject |
pupils with intellectual development disorders |
en |
dc.subject |
special education |
en |
dc.subject |
information and communication technologies |
en |
dc.subject |
teachers |
en |
dc.subject |
polling |
en |
dc.title |
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The use of information and communication technologies in the education of high school students with intellectual disabilities |
en |
dc.type |
Article |
en |