У збірнику представлено досвід формування природничо-математичної компетентності та світогляду майбутнього фахівця-педагога в умовах STEM-освіти. Змістові викладки у збірнику стосуються: проблеми дослідження інноваційних процедур управління процесами формування природничо-наукових компетентностей та світогляду майбутнього фахівця; шляхів реалізації STEM-освіти в умовах НУШ; концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); аспектів стандартизації навчального середовища і змісту навчання; технологій навчання природничо-математичних дисциплін у закладах освіти. Збірник буде корисним для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, педагогічним працівникам системи загальної середньої освіти, здобувачам вищої освіти усіх рівнів, а також усіх, хто цікавиться питаннями розвитку STEM-освіти.
The collection presents the experience of forming natural and mathematical competence and worldview of the future specialist teacher in terms of STEM-education. The semantic calculations in the collection concern: problems of research of innovative procedures of management of processes of formation of natural-scientifi c competences and world outlook of the future specialist; ways to implement STEM-education in the New Ukrainian School; concepts of development of natural and mathematical education (STEMeducation); aspects of standardization of the learning environment and content; technologies of teaching natural and mathematical disciplines in educational institutions. The collection will be useful for research and teaching staff of higher education institutions, teachers of general secondary education, applicants for higher education at all levels, as well as all those interested in the development of STEM-education.