Матеріали збірника є відображенням результатів наукових досліджень авторів та набутого ними досвіду проблеми визначення дидактичних передумов становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-математичної освіти. Наукові пошуки дослідників відображено у чотирьох розділах збірника: 1) природничо-наукова освіта: розробка та впровадження інноваційних проєктів, програм, методик та технологій; 2) основи формування професійних якостей майбутніх учителів фізико-технологічних дисциплін в умовах мультидисциплінарності STEM-освіти; 3) інтеграційна дидактична модель реалізації фізичного складника змісту загальної середньої освіти; 4) формування природничо- математичної компетентності та світогляду майбутнього вчителя в умовах НУШ та реалізації інформаційно-комунікаційних технологій. Збірник буде корисним для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, працівникам системи загальної середньої освіти, здобувачам вищої освіти всіх рівнів, а також усім, хто цікавиться розвитком та розбудовою сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти.
The materials of the collection are the results reflection of authors’ scientific research and their experience gained in the problem of didactic prerequisites of the future teacher becoming in the natural and science education innovations conditions. Researchers scientific searches are reflected in four collection sections: 1) natural science education: development and implementation of innovative projects, programs, methods and technologies; 2) the basis of professional qualities formation of future physical and technological disciplines teachers in the conditions of STEM education multidisciplinary; 3) integration didactic model of physical component implementation of the general secondary education content; 4) formation of future teacher natural and mathematical competence and outlook in conditions of the NUS and the implementation of information and communication technologies. The collection will be useful for scientific and pedagogical employees of higher education institutions, employees of the system of general secondary education, students of higher education of all levels, as well as everyone who is interested in the development and development of modern science, mathematics and physics and technology education.