DSpace Repository

Implementation of blended learning in the students training of the specialty physical culture and sports

Show simple item record

dc.contributor.author Alieksieiev, Oleksandr
dc.contributor.author Zubal, Maya
dc.contributor.author Raytarovska, Iryna
dc.contributor.author Skavronskyi, Oleksandr
dc.contributor.author Babiuk, Sergii
dc.date.accessioned 2024-03-04T09:49:11Z
dc.date.available 2024-03-04T09:49:11Z
dc.date.issued 2023-10-30
dc.identifier.citation Alieksieiev, O., Zubal, M., Raytarovska, I., Skavronskyi, O., & Babiuk, S. (2023). Implementation of blended learning in the students training of the specialty physical culture and sports. Amazonia Investiga, 12(70), 156-166. en
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7849
dc.description.abstract The essence of the professional training of future specialists in physical culture and sports in the conditions of blended education is clarified, and the key concepts of the study are defined. The components of information and digital culture are considered; principles of professional training of future specialists in physical culture and sports in conditions of blended education; the main features that characterize the professional training of future specialists, that form the competence of the individual, contribute to individual creativity, erudition, independent search for knowledge, mastery of skills and abilities and contribute to the need for their improvement, increase personal culture and love for one's profession; the most effective groups of methods are singled out and modern approaches to professional training in conditions of blended learning are highlighted. Modern professional training of future specialists in physical culture and sports is presented as requiring the use of digital resources and the latest technologies of education and training. The digital resources that are the most common during the professional training of future specialists in physical culture and sports in the format of blended education have been identified. en
dc.description.abstract З’ясовано сутність професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту в умовах змішаного навчання, дано визначення ключових понять дослідження. Розглянуто компоненти інформаційно-цифрової культури; принципи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту в умовах змішаного навчання; головні ознаки, що характеризують професійну підготовку майбутніх фахівців, що формують компетентність особистості, сприяють індивідуальній творчості, ерудиції, самостійному пошуку знань, оволодінню навичками й вміннями і сприяють потребі їх вдосконалення, підвищують культуру особистості та любов до своєї професії; виокремлено найбільш ефективні групи методів та виділено сучасні підходи до професійної підготовки в умовах змішаного навчання. Сучасну професійну підготовку майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту подано як таку, що вимагає використання цифрових ресурсів і новітніх технологій навчання та виховання. З’ясовано цифрові ресурси, що є найпоширеніші під час професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту в форматі змішаного навчання. У результаті аналізу професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту визначено важливі моменти застосування технологій змішаного навчання під час освітнього процесу. uk_UA
dc.language.iso en en
dc.publisher Primmate en
dc.subject professional training en
dc.subject future specialists in physical culture and sports en
dc.subject blended learning en
dc.subject modern approaches en
dc.subject digital resources en
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject майбутні фахівці з фізичної культури і спорту uk_UA
dc.subject змішане навчання uk_UA
dc.subject сучасні підходи uk_UA
dc.subject цифрові ресурси uk_UA
dc.title Implementation of blended learning in the students training of the specialty physical culture and sports en
dc.title.alternative Реалізація змішаного навчання у підготовці здобувачів освіти спеціальності фізична культура і спорт uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account