Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування готовності корекційних педагогів до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано стан проблеми у психолого-педагогічній літературі, зокрема: окреслено сутність та структуру командної роботи в професійній діяльності корекційного педагога; визначено доцільність застосування командного підходу під час організації та реалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами; сформульовано сутність та зміст компетентності командної роботи корекційного педагога; обґрунтовано структуру готовності корекційного педагога до командної роботи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами, визначено критерії, показники та рівні її сформованості; розроблено, апробовано та підтверджено ефективність психолого-педагогічного забезпечення, спрямованого на формування готовності корекційних педагогів до командної роботи, яке передбачає програму навчальної дисципліни «Командна робота у професійній діяльності корекційного педагога» і ділову гру «Командна робота – запорука успіху у навчанні дітей з ООП» призначену для майбутніх корекційних педагогів та програму тренінгу «Формування командної взаємодії в процесі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» призначену для корекційних педагогів як фахівців.
The dissertation study is devoted to the problem of forming the readiness of correctional teachers for teamwork in teaching children with special educational needs. Therefore, the status of the problem in psychological and pedagogical literature is analysed, in particular: the essence and structure of teamwork in the professional activity of a correctional teacher is outlined; the feasibility of using a team approach during the organization and implementation of the educational process for children with special educational needs is determined; the essence and content of the teamwork competence of the correctional teacher are formulated; the structure of the correctional teacher's readiness for teamwork during the education of children with special educational needs is substantiated, and the criteria, indicators, and levels of its formation are determined; the effectiveness of psychological and pedagogical support aimed at forming the readiness of correctional teachers for teamwork is developed, tested and confirmed, which includes the educational discipline program "Teamwork in the professional activity of a correctional teacher", the business game "Teamwork is the key to success in teaching children with special needs", intended for future correctional teachers, as well as the training program "Formation of team interaction in the process of psychological and pedagogical support of children with special educational needs", intended for correctional teachers as specialists.