dc.contributor.author |
Буторіна, Вероніка Борисівна |
|
dc.contributor.author |
Ковтуник, Інна Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-15T13:42:32Z |
|
dc.date.available |
2025-01-15T13:42:32Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Буторіна В.Б., Ковтуник І.І. Підвищення ефективності менеджменту персоналу підприємств туризму та гостинності як стратегічний напрямок їхнього розвитку. Наукові інновації та передові технології. №12 (40). 2024. С.669-679. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8656 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянуто напрями підвищення ефективності менеджменту персоналу підприємств туризму та гостинності. Окрема увага приділена кадровому забезпеченню сфери туризму України та Хмельницької області. Встановлено, що значний туристичний потенціал регіону потребує поєднання із якісним кадровим забезпеченням для створення конкурентоспроможного прибуткового туристичного продукту. Також визначено принципи досягнення високого рівня професійної підготовки вітчизняних кадрів у туристичній сфері. Проаналізовано Стратегію розвитку туризму та курортів на період до 2026 року на державному рівні і Стратегію регіонального розвитку Хмельницької області на 2021 - 2027 роки. Визначено, що на державному рівні приділена увага стратегічним цілями розвитку сфери туризму та курортів. Ці цілі корелюють із принципами стратегічного планування діяльності підприємств туризму та гостинності, зокрема, у частині питань підготовки кадрі в. Водночас у регіональній стратегії у оперативній цілі «Розвиток туристичного потенціалу та креативної індустрії» такі завдання не зазначені. Оскільки підвищення ефективності менеджменту персоналу на підприємствах індустрії туризму залежить від кадрового потенціалу країни та регіону , то у статті розглянуто динаміку зайнятості і плинності кадрів. Важливою тенденцією сьогодення є те, що діє мультиплікативний ефект, за якого зростання сфери туризму примножує рівень зайнятості більше, аніж за умов прямої зайнятості. Середньомісячна номінальна заробітна плата штатних працівників як матеріальна мотивація праці за досліджуваний період була нижчою, ніж в середньому по країні. Для підвищення ефективності менеджменту персоналу на підприємствах сфер туризму та гостинності варто орієнтуватись на міжнародні стандарти обслуговування, серед яких налагодження ефективної комунікації між менеджерами і персоналом. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article considers areas of increasing the effectiveness of personnel management in tourism and hospitality enterprises. Special attention is paid to staffing the tourism sector in Ukraine and the Khmelnytskyi region. It has been established that the significant tourism potential of the region requires combination with adequate human resources to create a competitive, profitable tourism product. The principles of achieving a high level of professional training of domestic personnel in the tourism sector have also been defined.The Strategy for the Development of Tourism and Resorts for the period until 2026 at the state level and the Strategy for the Regional Development of the Khmelnytskyi Region for 2021-2027 were analyzed. It was determined that at the state level, attention is paid to the strategic goals of developing the tourism and resort sectors. These goals correlate with the principles of strategic planning of tourism and hospitality enterprises, in particular, in terms of personnel training. At the same time, the regional strategy does not specify such tasks in the operational objective "Development of tourism potential and creative industry". Since increasing the efficiency of personnel management at tourism industry enterprises depends on the human resource potential of the country and region, the article examines the dynamics of employment and staff turnover. An important trend today is that there is a multiplier effect, in which the growth of the tourism sector multiplies the level of employment more than under direct employment conditions. The average monthly nominal salary of full-time employees as a material motivation for work during the studied period was lower than the national average. To increase the efficiency of personnel management at tourism and hospitality enterprises, it is worth focusing on international service standards, including establishing effective communication between managers and staff. |
en |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавнича група "Наукові перспективи" |
uk_UA |
dc.subject |
туризм |
uk_UA |
dc.subject |
туристичний міжгалузевий комплекс |
uk_UA |
dc.subject |
менеджмент персоналу |
uk_UA |
dc.subject |
стратегія розвитку підприємства |
uk_UA |
dc.subject |
сфера гостинності |
uk_UA |
dc.subject |
tourism |
en |
dc.subject |
tourism inter-industry complex |
en |
dc.subject |
personnel management |
en |
dc.subject |
enterprise development strategy |
en |
dc.subject |
hospitality industry |
en |
dc.title |
Підвищення ефективності менеджменту персоналу підприємств туризму та гостинності як стратегічний напрямок їхнього розвитку |
uk_UA |
dc.title.alternative |
INCREASING THE EFFICIENCY OF PERS ONNEL MANAGEMENT IN TOURISM AND HOSPITALITY ENTERPRISES AS A STRATEGIC DIRECTION OF THEIR DEVELOPMENT |
en |
dc.type |
Article |
en |