ElarK-PNU

Концепт «діти» в українському лінгвокультурному просторі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вовк, Анна
dc.date.accessioned 2025-05-10T10:23:14Z
dc.date.available 2025-05-10T10:23:14Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Вовк А. Концепт «діти» в українському лінгвокультурному просторі: магістерська роб.: 014 Середня освіта (Українська мова і література) / Анна Вовк. – Кам’янець-Подільський, 2023. – 99 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9108
dc.description.abstract Для української лінгвістики важливим є такий підхід до вивчення теми «діти», за якого до уваги беруться явища, що репрезентують онтологічну повноту національної мови в її літературних та діалектних виявах. Настанова на вивчення номінацій зі значенням ‘діти’ як складників цілісного утворення, яке можна інтерпретувати в межах лексико-семантичного поля (далі – ЛСП), закономірно приводитьдо виокремлення об’єкта, що відзначається особливою пізнавальною значущістю. Особливої актуальності набуває системне вивчення, конституювання складників ЛСП «діти», зумовлене процесами динаміки лексичного складу мови, викликаними розвитком соціальних діалектів. З’ясування закономірностей відображення в одиницях означеного лексико-семантичного поля результатів пізнавальної діяльності народу природним чином стимулює інтерес до складників їхньої семантики, які детермінуються ціннісною категоризацією фрагмента дійсності «діти». Як важливий чинник лексичного складу мови номінації, що позначають дитячий період життя людини, демонструють свою зумовленість поліфункційністю мови і в такій своїй якості є носіями оцінної, емоційно-експресивної, лінгвокультурної інформації, що потребує лінгвістичного дослідження. Усе сказане вище й визначає важливість та наукову актуальність магістерської роботи. Системне, різноаспектне вивчення коцепту «діти» дає можливість висвітлити етнокультурну семантику окремих номінацій, розглянути взаємодію лінгвальних та екстралінгвальних чинників у формуванні національно маркованих фрагментів мовної картини світу, належних до дитячого віку людини. Мета роботи полягає в з’ясуванні генезису складників ЛСП «вік людини», зокрема концепту «діти», визначенні особливостей його структурно-семантичної організації як фрагмента національної мовної картини світу, виявленні специфіки репрезентації лінгвокультурної семантики окремих назв. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка uk_UA
dc.subject 014 Середня освіта (Українська мова і література) uk_UA
dc.title Концепт «діти» в українському лінгвокультурному просторі uk_UA
dc.type Thesis en


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу