ElarK-PNU

Методичний інструментарій удосконалення професійної компетентності педагогів дошкільного закладу засобами театралізованої діяльності

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олійник, Олена Михайлівна
dc.date.accessioned 2018-06-18T11:07:33Z
dc.date.available 2018-06-18T11:07:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Олійник О. М. Методичний інструментарій удосконалення професійної компетентності педагогів дошкільного закладу засобами театралізованої діяльності / О. М. Олійник // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [редкол.: В. М. Лабунець (відп. ред.), О. М. Топузов, Л. Д. Березівська, та ін.]. – Кам’янець-Подільський, 2015. – Вип. 19 (2–2015), Ч. 2. – С. 320–325. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1639
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі підвищення професійної компетентності педагогів. Розкрито специфіку методичного інструментарію щодо професійного становлення вихователя засобами використання інтерактивних форм роботи. В центрі уваги автора вагоме місце займає роль театральної майстерності, ігромайстерності педагога дошкільного закладу. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of improving the professional competence of teachers in the system of preschool education. On the basis of the analysis of scientific sources the range of professionally significant qualities of a preschool teacher is outlined, direction and content of professional training of upbringer are analyzed, professional requirements are broken down into parts and studied closely: professional mobility, educational and playing skill as creative, original development of personality. The concept of professional “competence” is noted, the question of contextual professional content of professional training of preschool education specialists is actualized, the development of their mobility, individual personal and professional qualities, the formation of inner professional culture and creative skills. The focus of the author’s position takes the role of theatrical skill and playing skill to form professionally creative qualities of preschool teacher. The specific of theatrical action and directorial skills of teachers in organizing the educational process is opened, the notion of theatrical creativity as a pedagogical tool of the preschool specialist is studied, educational value of theatrical activities and various aspects of the theater in the upbringing of the child are proven. From practical experience the effectiveness of professional methodological support and the use of interactive forms of work with teachers in the educational process of preschool institution are proven. The specific of methodological tools as to the professional development of the preschool teacher by means of interactive forms of work is opened, that promotes creative self-determination, orientate the preschool teacher on self-improvement and self-education. The meaningful system of training of preschool education teachers, the formation of pedagogical conditions of practical direction and the work experience on the improvement of the professional competence of the teacher by means of theatrical action are revealed. The example of methodical form of work is given – the author’s studio “The coloration of theatrical art”, a priority direction of which is the use of interactive forms of work with teachers. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher ПП Зволейко Д.Г. uk_UA
dc.subject професійна компетентність uk_UA
dc.subject професійна мобільність uk_UA
dc.subject педагогічна майстерність uk_UA
dc.subject ігромайстерність uk_UA
dc.subject системний підхід uk_UA
dc.subject методичний супровід uk_UA
dc.subject інтерактивні форми роботи uk_UA
dc.subject professional competence en
dc.subject professional mobility en
dc.subject educational skill en
dc.subject playing skill en
dc.subject systematic approach en
dc.subject methodological support en
dc.subject interactive forms of work en
dc.title Методичний інструментарій удосконалення професійної компетентності педагогів дошкільного закладу засобами театралізованої діяльності uk_UA
dc.title.alternative METHODOLOGICAL TOOLS OF IMPROVEMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF PRESCHOOL EDUCATION TEACHERS BY MEANS OF THEATRICAL GAMES en
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.udc 378.147:37.011.3 – 051:373.2


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу