Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Лубчинський, Андрій Анатолійович | |
dc.date.accessioned | 2019-03-06T11:24:41Z | |
dc.date.available | 2019-03-06T11:24:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Лубчинський А. А. Плакатне мистецтво СРСР в часи німецько-радянської війни / А. А. Лубчинський // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Історичні науки. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2018. – Вип. 11 : Присвячено 100-річчю від заснування Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – С. 289-301 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2186 | |
dc.description.abstract | Плакат є важливим засобом впливу на населення країни. В часи німецько-радянського збройного протистояння на теренах СРСР використовувались різні види агітаційних плакатів. На тлі нещодавніх масових репресій у політичному, військовому та цивільному середо- вищі керівники радянської держави були серйозно занепокоєні рівнем лояльності до них з боку радянських громадян. Одразу після початку війни на політичний та агітаційний плакат було покладено важливу роль заклику до всеохоплюючого опору загарбникам. У розвитку радянського агітаційно-політичного плакату часів німецько-радянської війни можна виділити три періоди. Перший охоплює початок війни та перші поразки Червоної армії. Сюжети плакатів цього часу закликали радянських людей сміливо чинити опір німецьким загарбникам. Проте блискавичне просування гітлерівців нівелювало цей образ, який став занадто відірваним від реальності. Вихід вдалося знайти завдяки плакатам, що зображували страждання мирного населення, та їх прохання до солдатів про захист від німців. Радянська плакатна агітація створила мотивацію уже не до військової слави, а до помсти, яка легко знайшла відгук у мільйонів радянських громадян. Другий період можна провести від боїв під Москвою й стратегічного перелому війни під Сталінградом до визволення СРСР від гітлерівців. Плакати цього періоду характеризуються обережним оптимізмом, з яким зображувались перші військові успіхи РСЧА. Мотивацією для радянських вояків були образи мирного життя, що відновлювалось на звільнених територіях. Третій період – це плакати перемоги. Окрім, власне, радості за перемогу, вони також справедливо висміювали Гітлера та його союзників, показували їх немічними й слабкими поряд із радянським солдатом чи радянським народом. У даній статті ми розглянемо основні етапи розвитку радянського плакатного мистецтва у ті непрості часи. | uk_UA |
dc.description.abstract | A placard is the important mean of influence on the population of country. In the days of German-Soviet the armed opposition on the occupations of the USSR the different types of agitation placards were used. On a background recent mass repressions in a political, military and civil environment the leaders of the soviet state were in earnest disturbed the level of loyalty to them from the side of soviet citizens. At once after the beginning of war on a political and agitation placard the important role of appeal was fixed to all-embracing resistance. At development soviet agitation-political to the placard of times German-Soviet wars can be selected three periods. The first engulfs the war beginning and first defeats of the Red army. The subjects of placards this time called soviet people boldly to offer resistance the German invaders. However much quick as lightning advancement of hilarities levelled this appearance which became too torn off from reality. An output succeeded to be found due to placards, which represented sufferings of peaceful population, and their requests, to soldiers about. The second period can be conducted from fights under Moscow and strategic break of war under Stalingrad to the release of the USSR from hilarities. To cry this period characterized careful optimism, which the first soldiery successes of RSCHA were represented with. Motivation for soviet warriors were offenses of peaceful life, which recommenced on exempt territories. The third period is to cry victories. Except for, actually, to gladness for victory, they also justly ridiculed Hitler and his allies, showed them feeble and weak next to soviet soldier or soviet people. In this article, we will consider the basic stages of development of soviet poster art in those not simple times. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.subject | Placard | en |
dc.subject | political and agitation placard | en |
dc.subject | Red army | en |
dc.subject | peaceful population | en |
dc.subject | occupied territories | en |
dc.subject | defence of Fatherland | en |
dc.subject | плакат | uk_UA |
dc.subject | політичний та агітаційний плакат | uk_UA |
dc.subject | Червона армія | uk_UA |
dc.subject | мирне населення | uk_UA |
dc.subject | пропаганда | uk_UA |
dc.subject | захист Вітчизни | uk_UA |
dc.title | Плакатне мистецтво СРСР в часи німецько-радянської війни | uk_UA |
dc.title.alternative | Poster art of the USSR in the days of German-Soviet wars | en |
dc.type | Article | en |
dc.identifier.udc | 655.3.066.24[47+57]«1941/1945» |