dc.description.abstract |
Дисципліни природничо-наукового блоку найбільш сприятливі для реалізації екологічної та біологічної освіти. На наш погляд, саме шкільний курс біології найбільш тісно пов'язаний з питаннями природокористування. У разі грамотного навчально-методичного підходу при вивченні будь-якої теми в рамках шкільного курсу біології з'являється можливість для реалізації екологічного виховання та освіти. Тема «Риби», яка обрана для виконання даної роботи, є однією з найбільш сприятливих для реалізації даного завдання, що визначається цілим рядом причин. В першу чергу, клас Риби характеризується значною різноманітністю біотопів проживання, які істотно відрізняються за сукупністю екологічних умов. По-друге, на прикладі особливостей морфофункціональної організації різних представників класу Риби можна простежити весь спектр різноманітних морфологічних, поведінкових і фізіологічних адаптацій, пояснити їх сенс і значення. Багато видів риб виявляються надзвичайно чутливими по відношенню до дії різних несприятливих і екстремальних екологічних факторів. Іншими словами риби є індикаторами екологічного стану водойми. Невипадково безліч видів риб занесені до Червоної книги і є на даний момент рідкісними або зникаючими видами. Представники розглянутого класу є найважливішою ланкою екологічних ланцюгів живлення і займають істотне місце у водних біоценозах, тим самим важко переоцінити їх екологічну роль в природному середовиці. Отже, риби є зручним об'єктом для лабораторних досліджень у школі. І на прикладі риб з'являється можливість проводити експериментальні роботи, що розвивають мислення, творчі здібності, підживлюють інтерес до природи і дбайливе ставлення до неї. На жаль, у сучасній школі екологічному вихованню приділяється недостатня увага, що вимагає розробки додаткових методичних основ щодо застосування даного підходу на уроках біології. Не всі вчителі урізноманітнюють навчально-виховний процес, тим самим зменшують ефективність засвоєння знань учнями. Мета: вивчити особливості методики викладання теми "Риби" в шкільному курсі біології, та умови ефективної організації навчально-виховної роботи. |
uk_UA |