Репозиторий Dspace

Аспекти вивчення теми «Риби» в шкільному курсі біології

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Трембовецька, Діана Анатоліївна
dc.date.accessioned 2019-06-19T13:17:03Z
dc.date.available 2019-06-19T13:17:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Трембовецька Д.А. Аспекти вивчення теми «Риби» в шкільному курсі біології: магістерська роб. : 014.05 Середня освіта (Біологія) / Діана Анатоліївна Трембовецька. – Кам’янець-Подільський, 2018. – 82 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2604
dc.description.abstract Дисципліни природничо-наукового блоку найбільш сприятливі для реалізації екологічної та біологічної освіти. На наш погляд, саме шкільний курс біології найбільш тісно пов'язаний з питаннями природокористування. У разі грамотного навчально-методичного підходу при вивченні будь-якої теми в рамках шкільного курсу біології з'являється можливість для реалізації екологічного виховання та освіти. Тема «Риби», яка обрана для виконання даної роботи, є однією з найбільш сприятливих для реалізації даного завдання, що визначається цілим рядом причин. В першу чергу, клас Риби характеризується значною різноманітністю біотопів проживання, які істотно відрізняються за сукупністю екологічних умов. По-друге, на прикладі особливостей морфофункціональної організації різних представників класу Риби можна простежити весь спектр різноманітних морфологічних, поведінкових і фізіологічних адаптацій, пояснити їх сенс і значення. Багато видів риб виявляються надзвичайно чутливими по відношенню до дії різних несприятливих і екстремальних екологічних факторів. Іншими словами риби є індикаторами екологічного стану водойми. Невипадково безліч видів риб занесені до Червоної книги і є на даний момент рідкісними або зникаючими видами. Представники розглянутого класу є найважливішою ланкою екологічних ланцюгів живлення і займають істотне місце у водних біоценозах, тим самим важко переоцінити їх екологічну роль в природному середовиці. Отже, риби є зручним об'єктом для лабораторних досліджень у школі. І на прикладі риб з'являється можливість проводити експериментальні роботи, що розвивають мислення, творчі здібності, підживлюють інтерес до природи і дбайливе ставлення до неї. На жаль, у сучасній школі екологічному вихованню приділяється недостатня увага, що вимагає розробки додаткових методичних основ щодо застосування даного підходу на уроках біології. Не всі вчителі урізноманітнюють навчально-виховний процес, тим самим зменшують ефективність засвоєння знань учнями. Мета: вивчити особливості методики викладання теми "Риби" в шкільному курсі біології, та умови ефективної організації навчально-виховної роботи. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка uk_UA
dc.title Аспекти вивчення теми «Риби» в шкільному курсі біології uk_UA
dc.type Магістерська робота uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись