Abstract:
Сьогодні відбувається активний пошук нових підходів до фізичного виховання для підвищення якості вирішення його завдань в аспекті підготовки студентів вищих навчальних закладів (ВНЗ) до професійної діяльності зокрема та активної життєдіяльності взагалі. Аналіз спеціальної літератури свідчить, що підходи до організації фізичного виховання у ВНЗ недостатньо ефективні в аспекті вирішення завдань цього процесу. За останніх десять років методика проведення навчальних занять у ВНЗ особливо не змінилася, її ефективність відносно низька, що не відповідає сучасним вимогам і запитам суспільства. Зокрема фізичне виховання у ВНЗ недостатньо ефективне у зменшенні дефіциту рухової активності студентів, – протягом навчання у ВНЗ чисельність підготовчої і спеціальної медичних груп зростає від 5,36 % на першому курсі до 14,46 % на четвертому курсі. Проте для якісного навчання й оволодіння професією та життя в умовах негативного впливу навколишнього середовища, студентам необхідно мати значні резерви здоров’я. Дослідження доводять, що збільшити резерви здоров’я допомагає оптимальне за параметрами і систематичне за тривалістю фізичне навантаження. Водночас останні недостатньо зорієнтовані на всебічний фізичний розвиток і фізичну підготовленість студентів, оскільки побудовані на основі якогось одного виду рухової активності та спрямовані на переважний розвиток однієї (максимум двох) фізичної якості. Робіт, що передбачають комплексний вплив різними засобами фізичної культури на організм недостатньо, а наявні часто наводять суперечливі дані, оскільки проводилися на різних групах населення і за короткий термін часу. Рекомендовані параметри фізичного навантаження (від 6 до 100 хвилин на день при максимальному споживанні кисню від 45 до 85 %) потребують значної корекції. Вищезазначене свідчить, що організація і методика проведення занять у ВНЗ потребує вдосконалення, тобто існує необхідність розроблення і наукового обґрунтування технологій підвищення якості викладання фізичного виховання, передусім у напрямі покращення здоров’я студентів. Мета дослідження – обґрунтувати організаційно-методичне забезпечення занять фізичними вправами студентів ВЗО з низьким рівнем соматичного здоров’я для корекції їх фізичного стану.