Аннотации:
Зараз освіта в Україні перебуває в стані реформування, причому реформи мають спрямування на гармонійний розвиток особистості. До системи освіти висуваються нові вимоги, які можна виконати лише вивчивши та застосувавши нові можливості та дослідження, які отримані внаслідок розвитку науки і суспільства. При побудові ефективної системи фізичного виховання школярів залишаються проблеми, які були і раніше. Це і погане фінансування, недостатки в матеріально-технічній базі, екологічні проблеми, які спричиняють все більше хвороб, дещо покращало харчування, але з’явився поділ серед учнів за рівнем матеріального забезпечення. Все це має вплив на фізичний розвиток дітей і підлітків. Саме тому вивчення особливостей індивідуального фізичного розвитку рухової підготовленості, фізичної працездатності школярів і вдосконалення, на цій основі, об’єму фізичних навантажень і методів фізичного виховання є важливим і актуальним завданням. Мета дослідження – експериментально обґрунтувати цілеспрямований вплив на розвиток домінуючих сторін представників різних соматотипів щодо підвищення в них рівня фізичної підготовленості.