Аннотации:
Аналіз процесів фізичного становлення й розвитку особистості школярів спонукає до перегляду й перебудови організаційно–методичних основ і змісту фізичного виховання. Особливої значущості розв'язання означених проблем набуває у специфічних умовах інтенсифікації навчального процесу ліцеїв та гімназій, що викликає перенапругу фізіологічних систем учнів, зняти яку у спромозі систематичні заняття фізичними вправами. Фізіологічний механізм цього явища глибоко й ретельно вивчено за допомогою електрофізіологічних методів Ю. Пратусевичем, розвинено й підтверджено результатами психолого–педагогічних досліджень М. Антропової, О. Гужаловського, Г. Мейксона, Л. Михайлова, В. Рубана та ін. Об'єкт дослідження – фізичне виховання старшокласників ліцеїв та гімназій. Предмет дослідження – організаційно–педагогічні умови фізичного виховання старшокласників ліцеїв та гімназій у позакласній роботі. Мета дослідження – виявити сутність, зміст, особливості фізичного виховання старшокласників ліцеїв та гімназій у позакласній роботі, теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити організаційно–педагогічні умови, що забезпечують його ефективність.