Аннотации:
Діяльність дитини закладі середньої освіти (ЗСО) є переходом на відмінні від попередніх режиму дня та параметрів розумової роботи, що характерний для закладу дошкільної освіти. Згідно даних, у 60–80 % дітей такий перехід супроводжується є стресом. Для нього характерним є напруження механізмів адаптації, зниження протягом навчального року адаптаційного потенціалу дітей, причому в більшості –– до низького рівня. Тут необхідно враховувати, що зазначені негативні тенденції відбуваються на фоні фізичного стану, якого діти досягли на початок навчальної діяльності у ЗСО. Узагальнені дані компонентів фізичного стану першокласників засвідчують його відмінність від необхідного рівня, зокрема високого або вищого від середнього. Зазначене є однією з провідних причин того, що понад 52 % дівчаток і 57 % хлопчиків виявляють виразну втому від розумової діяльності. При цьому, навіть у невластиві для цього дні навчального тижня (понеділок– середа) вона досягає І-ІІ ступенів. Це свідчить про перенапруження систем організму, що є причиною зменшення його психофізіологічних ресурсів. У зв'язку з виявленим станом адаптації дітей до навчальної діяльності у ЗСО останнім часом все більше дослідників наголошують на необхідності надати навчально- виховному процесу превентивної спрямованості. Водночас, виявили практично повну відсутність досліджень, спрямованих на забезпечення превентивного ефекту засобами і методами фізичного виховання. Мета дослідження –– визначити концепти формування і реалізації змісту фізичного виховання для забезпечення превентивного ефекту у неадекватній адаптації 6-річних першокласників до навчальної діяльності в початковій школі.