Аннотации:
Розв’язання проблеми збереження і розвитку людського потенціалу нашої країни вимагає від загальноосвітньої школи вдосконалення системи фізичного виховання, спрямованого на утвердження здоров’я як основної життєвої цінності особистості. У зв’язку з цим у Законі України "Про фізичну культуру і спорт", Цільовій комплексній програмі "Фізичне виховання – здоров'я нації" наголошено, що одними з головних завдань загальноосвітніх навчальних закладів є зміцнення здоров'я учнівської молоді, підвищення фізичної підготовленості як суттєвої умови підвищення якості її життя. Аналіз практики роботи шкіл України показує, що вирішення цього завдання залежить в основному від організації і самореалізації учнями здорового способу життя, важливим компонентом якого є систематичні заняття фізичними вправами. Але залучення школярів до таких занять стає можливим лише за умов сформованості в них позитивного ставлення до занять фізичною культурою. У процесі його виховання в учнів виникають позитивні емоції, з’являється інтерес до фізичної культури, формується готовність до фізичного вдосконалення, розвивається рухова активність і звичка до занять фізичними вправами. Проблема виховання у школярів середніх класів позитивного ставлення до занять фізичною культурою не була предметом спеціального вивчення. Її актуальність, недостатня теоретична розробка, вимоги шкільної практики й обумовили вибір теми дослідження: «Педагогічна система виховання в учнів позитивного ставлення до занять фізичною культурою». Мета дослідження полягає в теоретичному обгрунтуванні й експериментальній перевірці ефективності змісту, форм і методів виховання в учнів середніх класів позитивного ставлення до занять фізичною культурою в процесі навчання.