Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Говдан, Ірина Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2019-11-17T08:22:41Z | |
dc.date.available | 2019-11-17T08:22:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Говдан І. О. Формування основ культури спілкування у дітей старшого шкільного віку: магістерська роб.: 012 Дошкільна освіта / Ірина Олександрівна Говдан. – Кам’янець-Подільський, 2018. – 105 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3103 | |
dc.description.abstract | Серед чинників розвитку особистості провідне місце належить спілкуванню, яке є об’єктивною необхідністю існування суспільства і людини в ньому. Адже природа людини інтерактивна за своєю сутністю, тобто саме у спілкуванні з подібними собі індивід вибудовує соціальні зв’язки та суспільні відносини. Особливим періодом, що створює сприятливі можливості для формування культури спілкування зростаючої особистості, є вік 5 – 7 років, тобто час переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку. У цей час спілкування постає основним засобом обміну інтелектуальними і моральними цінностями між дітьми, найбільш природного, невимушеного налагодження міжособистісних відносин, важливим джерелом розвитку емоційної сфери, орієнтиром для самооцінки і самовираження. Підтвердження цієї думки знаходимо у працях Н. Богуславської, О. Казарцевої, М. Лісіної, Н. Стаднік, З. Смелкової, О. Смирнової, Ю. Соловйова, О. Чернишова, Л. Шипициної та інших, які зазначають, що протягом цього періоду в дітей формуються позаситуативно-особистісна форма спілкування з дорослими та однолітками, більшого усвідомлення набувають уявлення про етичні стереотипи міжособистісної взаємодії, спостерігається активне прагнення до її реалізації у відносинах з іншими. Мета дослідження – на основі теоретичного аналізу наукової літератури обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови формування основ культури спілкування у дітей 5-7 років в умовах навчально-виховного комплексу „дошкільний навчальний заклад – початкова школа”. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.title | Формування основ культури спілкування у дітей старшого шкільного віку | uk_UA |
dc.type | Магістерська робота | uk_UA |