Abstract:
Інтернет як новий канал передавання й отримання інформації став основним середовищем існування мережевої комунікації. Його перевага в демократичності, якості і швидкості розповсюдження інформації, але проблема в тому, що використовуватися він може і для організації передачі часом небезпечної, шкідливої чи навіть патогенної інформації. Інтернет-медіа дозволяють розвивати велику кількість методів маніпуляцій та виводити їх на якісно новий рівень. Тому можна сказати, що Інтернет є ідеальним середовищем для розвитку різних типів та методів маніпуляції. Тут текстові, мовні та аудіовізуальні засоби набувають особливої гіпертекстуальної форми і з допомогою певних психотехнологій спрямовують увагу в потрібне річище. Кількість користувачів мережі Інтернет невпинно зростає, а, отже, збільшується і популярність електронних ЗМІ й, відповідно, їхній вплив на аудиторію. Останніми роками мережу можна розглядати вже як єдиний глобальний засіб масової комунікації. В період стрімкого розвитку інформаційних технологій особливої актуальності набуває маніпуляційний вплив через Інтернет-медіа. Відтак електронні засоби масової інформації не тільки інформують, а й нав’язують аудиторії «правильну» точку зору. Саме тому вивчення механізмів маніпулятивного впливу в електронних ЗМІ є досить актуальним. У роботі зроблено спробу дослідити, у який спосіб привертають увагу аудиторії до свого контенту та якими механізмами маніпуляції свідомістю і громадською думкою користуються два авторитетні засоби масової комунікації – «Українська правда» та «112.ua». Дослідження цієї теми на конкретному прикладі двох популярних видань дасть змогу простежити тенденції та явища масової комунікації, притаманні вітчизняним електронним засобам масової комунікації в цілому. Мета дипломної роботи – визначити основні механізми маніпулятивного впливу в Інтернет-ЗМІ (на прикладі видань «Українська правда» та «112.ua»), дослідити наявність таких впливів на веб-сторінках аналізованих видань.