Аннотации:
Роль кольору в мові досліджувало чимало закордонних та вітчизняних дослідників. Цим питанням цікавилися М. Джалілова, Л. Ковтун, Т. Колесникова, І. Масюк та інші. Фактично в українському науковому просторі існує декілька десятків розвідок, які прямо стосуються словесних маркерів кольору. Проте у сфері вітчизняної журналістики вивченням цього питання займаються тільки два дослідники – Л. Шевченко та Д. Дергач. Відтак, не глибока дослідженість цієї теми в журналістській сфері зумовлює її актуальність. Проте, актуальним є не тільки тема загалом, а й предмет розвідок зокрема, тобто кольористична лексика із видань 1996 та 2016 рр, що були обрані для аналізу. Тобто, по-перше, можливо здійснити дослідження практичного поля мови ЗМІ, чого не було помічено при опрацюванні відповідних джерел. По-друге, часовий розрив у ціле двадцятиліття дозволить зрозуміти, чи відбувається розвиток кольористичних маркерів та значень, які закріплюються за ними, а також визначити, як матеріали ЗМІ з відповідною лексикою репрезентують дійсність та впливають на аудиторію. Мета роботи – дослідити роль та вплив кольористичних маркерів через всеукраїнські та регіональні видання. Об’єктом роботи виступають словесні кольористичі маркери як явище та невід’ємний складник мови ЗМІ. Предмет – регіональні («Ключ», «Подолянин», «Кам’янець-Подільський вісник») та всеукраїнські («День», «Урядовий кур’єр», «Дзеркало тижня», «Слово Просвіти») видання у матеріалах яких трапляються словесні кольористичні маркери.