dc.description.abstract |
Мовленнєве спілкування є одним із перших видів діяльності, яким дитина оволодіває в онтогенезі; воно є універсальною умовою розвитку особистості в період дошкільного дитинства. У процесі різнопланового спілкування в різних видах діяльності дитина пізнає природний, предметний і соціальний світ, що її оточує в його цілісності і різноманітності; формує і розкриває свій власний внутрішній світ, власне „Я”; засвоює і створює культурні цінності, виступаючи при цьому активним субʼєктом взаємодії. Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Водночас, як засвідчує практика, поширення комп’ютеризації, телебачення та інших технічних засобів, які стали доступними й дітям молодшого шкільного віку як у сім'ї, так і в шкільних закладах, обмежує безпосереднє спілкування дітей з іншими мовцями, внаслідок чого збагачується їхня пізнавальна сфера і, водночас, гальмується мовленнєва. Обʼєктом дипломної роботи є процес формування національної особистості учнів молодшого шкільного віку на уроках читання. Предметом дослідження є розвиток національно-мовної особистості засобами літератури. Мета дослідження ‒ визначити, науково обґрунтувати поняття національної особистості; умови та засоби формування національної свідомості учнів початкових класів на уроках читання. |
uk_UA |