Аннотации:
Сучасний етап розвитку освіти вимагає формування літературної компетенції у школярів. Одна з основних змістових ліній літературного компонента Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти Літературознавча лінія передбачає вивчення літературних творів у єдності змісту й форми, оволодіння учнями основними літературознавчими поняттями й застосування їх під час аналізу й інтерпретації художніх творів; розгляд літературних творів, явищ і фактів у контексті літературного процесу; виявлення специфіки літературних напрямів, течій; розкриття поетикальних (зокрема жанрово-стильових) особливостей художніх творів; ознайомлення учнів із загальними принципами художнього перекладу, необхідними для текстуальної роботи з перекладною літературою. Літературознавчі терміни й поняття подано в програмі за принципами науковості (відповідно до розвитку сучасного літературознавства), послідовності (від простих до складних) й концентричності (від елементарних уявлень до їхнього поглиблення, від загальних понять до їхніх різновидів тощо). Літературознавча лінія представлена в рубриці Теорія літератури (ТЛ). Мета роботи – на основі існуючих в методиці розробок сформулювати, науково обґрунтувати методи, прийоми вивчення теоретико-літературних понять на уроках зарубіжної літератури.