Аннотации:
З проголошенням державної незалежності України для істориків відкрилися нові перспективи дослідження різних політичних і соціальних процесів радянської доби. Це зумовлювалося не лише відходом від комуністичної ідеології, але й набагато ширшим доступом науковців до архівних джерел, що дозволило вивчити нові грані проблем, використанням і упорядкуванням фактичного матеріалу попередніх досліджень. Суперечливим явищем в історії радянського суспільства була «горбачовська перебудова», яка охопила усі сфери суспільно-політичного життя Української РСР. У політичному житті утверджувалася багатопартійність, скасовано цензуру, почалася гласність, яка передбачала широкий доступ до інформації усіх верств населення і утвердилася свобода слова. Започатковано демократичні, на альтернативній основі, вибори депутатів до рад усіх рівнів. Чимало робилося для підвищення рівня культури, відродження українських народних традицій, особлива увага приділялася використанню української мови. Водночас, національно-культурне і духовне відродження українського народу лише означило основні напрямки руху вперед. Попри всі декларації, значна частина задекларованого відродження залишалася міфом. Мета і завдання дослідження. Враховуючи наукову новизну і практичну значимість теми, спираючись на доробок попередників, широку джерельну базу, автор поставив за мету комплексно дослідити і охарактеризувати становище вищих закладів освіти Хмельницької області в умовах перебудовчих процесів у середині 80-х – на початку 90-х рр. ХХ ст.