Аннотации:
В умовах вступу СРСР в епоху науково-технічної революції зросла потреба у фахівцях із вищою та середньою спеціальною освітою. При цьому велике значення надавалося розширенню вечірнього та заочного навчання. На жаль, проблема розвитку вищої освіти у період політичної та економічної лібералізації суспільства ще не знайшла належного висвітлення у наукових працях. Фактично відсутні ґрунтовні синтетичні праці, які б комплесно показали роботу вищих закладів освіти у цей період. Тому перед істориками, вченими-педагогами, постає нелегке завдання заповнити «білу лакуну», пов’язану з об’єктивним і неупередженим відтворенням життя вишів у період «відлиги». Ще більшою мірою це стосується й дослідження освітніх проблем у регіональному розрізі. Нині в українській історіографії немає жодного дослідження, у якому б було зображено освітню палітру того часу. Тому запропоноване нами дослідження є вельми актуальним. Мета і завдання дослідження. На основі наукового аналізу конкретного історичного матеріалу комплексно і всебічно дослідити діяльність вищих закладів освіти Хмельниччини в період політичної та економічної лібералізації суспільства у середині 50-х – у першій половині 60-х рр. ХХ ст.