dc.description.abstract |
Зростаючі вимоги до освіченості людини, актуалізують якість дошкільної освіти, яка безпосередньо залежить від достатнього рівня розвитку мовлення. За Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні та чинними освітніми програмами, оволодіння рідною мовою як засобом пізнання і способом специфічного людського спілкування є найбільш вагомим досягненням дошкільного дитинства, комплексною характеристикою мовленнєвої поведінки дитини у всіх сферах її життєдіяльності, що перебудовує психіку, дозволяє сприймати явища оточуючого життя більш усвідомлено і довільно. Реалії сьогодення, що тісно пов’язані із поширенням комп’ютеризації телебачення та інших технічних засобів, які стали доступними і дітям дошкільного віку як у сім'ї, так і в закладах дошкільної освіти, обмежують безпосереднє спілкування дітей з іншими мовцями, внаслідок чого збагачується їхня пізнавальна сфера і водночас гальмується мовленнєва. Своєчасний і якісний розвиток зв’язного мовлення, яке лежить в основі діамонологічної компетенції – важлива умова повноцінного мовленнєвого розвитку випускника закладу дошкільної освіти. Тому навчання дошкільників мовленню і розвиток усіх його сторін (зв’язність, образність, виразність, комунікативність) є актуальною проблемою сучасного дошкілля. У цьому сенсі зв’язність, логічність, цілісність, повнота вербалізованого задуму мовлення є невід’ємними компонентами особистісного зростання дошкільника. Мета дослідження: розробити й експериментально перевірити методику розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами ігрових технологій. |
uk_UA |