Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Буратчук, Іванна Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:48:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:48:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Буратчук І. П. Технології формування образного мовлення молодших школярів на уроках літературного читання: магістерська роб.: 013 Початкова освіта / Іванна Петрівна Буратчук. - Кам’янець-Подільський, 2018. – 97 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5335 | |
dc.description.abstract | Літературне читання як навчальний предмет, побудований на основі художніх творів, створює особливі умови для розвитку мовлення учнів: збагачує і активізує словник школярів на основі спостережень над текстом, формує у них образне мислення, продуктивно-творчу уяву, фантазію, що супроводжується інтелектуально-мовленнєвою активністю і словесною творчістю. Тісна взаємодія зі сприйняттям творів художньої літератури – невичерпним джерелом збагачення мовлення образними засобами – є важливою особливістю розвитку мовлення молодших школярів. Через поетичні образи художня література відкриває і пояснює дитині життя природи і суспільства, складний світ людських стосунків, сприяє її мовленнєвому розвитку, даючи зразок правильної літературної мови. Відтак основою роботи під час читання та аналізу художнього твору є осягнення поетичного слова і образу. Через слово, яскраве, емоційне, максимально насичене, передає поет свої життєві враження. Тут особливо важливий для аналізу відбір найбільш яскравих, цікавих поетичних образів. Навчити школяра бачити їх, виділяти в поетичному творі, замислюватися над їх виразністю і багатозначністю – це і є культура сприйняття поетичного слова. Саме на культурі сприйняття поетичності, образності художнього слова слід розвивати культуру мовлення школярів і образність їхнього мовлення зокрема. Розвиток мовлення на уроках читання тісно пов’язаний із процесами сприймання, розуміння, аналізу, інтерпретації художніх творів та продукування на їх основі власних усних і писемних висловлювань. Володіння названими формами мовленнєвої діяльності – своєрідний показник мовленнєвої компетентності учнів, культури їхнього мовлення, для якої характерні образність, змістовність, логічність, нормативність, доцільність. У зв’язку з цим вчителеві на уроках літературного читання потрібно посилити роботу над образністю художнього слова, обумовленою його багатозначністю і глибиною,що викликає труднощі адекватного сприйняття його читачами молодшого шкільного віку. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні ефективності методики розвитку образного мовлення молодших школярів на уроках читання. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | uk_UA |
dc.title | Технології формування образного мовлення молодших школярів на уроках літературного читання | uk_UA |
dc.type | Магістерська робота | uk_UA |