Abstract:
Педіатри наводять катастрофічні показники стану здоров'я дітей: лише один з двадцяти відносно здоровий. Ситуація погіршується низькими морально-етичними нормами поведінки молоді. У зв'язку з цим першочерговим завданням є оздоровлення дітей та молоді. Найбільш значима роль в цьому відводиться педагогам. По-перше, відомо, що перспективний стан здоров'я людини визначається формуванням моделі її поведінки, починаючи з дошкільного періоду дитинства. По-друге, саме школа повинна бути основним етапом у вихованні в дитини навичок гігієни та медицини для того, щоб кожен знав свій організм і вмів підтримувати його в здоровому стані. Питанню ролі фізичних вправ у вихованні гармонійної особистості присвячений цілий ряд наукових досліджень. Культура здорового способу життя по суті є способом створення гармонії між людиною та природою. Фізична культура при цьому є з’єднуючою ланкою між соціальним та біологічним і має безпосереднє відношення до здоров'я нації. Чим гірша соціальна сфера, тим здоровішою має бути людина, що їй протидіє. Мета – теоретично розробити і експериментально обґрунтувати методику самостійних занять фізичними вправами з обтяженнями у поєднанні з комплексом оздоровчих заходів, що сприяють формуванню інтересу старшокласників до фізичних вправ силового характеру, як складової частини здорового способу життя.