Аннотации:
На сучасному етапі розвитку суспільства понад 10 % його мешканців у світі є інвалідами. Їхня кількість, незважаючи на успіхи медицини, поступово, неухильно зростає. Особа, яка опинилась у такому стані повинна пристосуватися до таких реалій, навчившись повноцінно жити а саме, приймати активну участь в усіх видах суспільного життя та не зважати на свої психофізичні обмеження. Проект «СпАрт» («SpArt») – похідний від трьох англійських слів: «spirituality» – духовність; «sport» – спорт; «art» – мистецтво, розроблений у 1990 році професором В. І. Столяровим, пройшов експериментальну перевірку та виявив високу ефективність вирішення завдань соціальної адаптації та інтеграції осіб з ОФ у повноцінне (в межах наявних можливостей особи) суспільне життя як його активних членів. Проте, пропозиції таких заходів є поодинокими, а в більшості випадків відзначаються тільки певними теоретичними міркуваннями, припущеннями, здогадками. Натомість має місце брак конкретних, ефективних і не лише теоретично обґрунтованих, але й перевірених на практиці проектів і програм застосування фізичних вправ у соціальній адаптації й інтеграції дітей із ОФ у життєдіяльність. Мета дослідження – систематизувати теоретико-емпіричні дані про використання фізичного виховання для розвитку компенсаторної функції старшокласників із церебральним паралічем.