Abstract:
Опорно-руховий апарат людини має безліч функцій, найважливішими з яких є забезпечення опори, захисту і рухів тіла. Стопа як один з найважливіших органів прямоходження людини в умовах природних локомоції виконує не тільки функцію опори, але і забезпечує організацію ресорних взаємодій тіла людини з опорною поверхнею. Різні захворювання і пошкодження органів опори нерідко супроводжуються серйозними функціональними порушеннями рухового апарату людини, зниженням сили і тонусу м'язів, втратою здібності до нормального пересування, що, зрештою, приводить до стійкої втрати працездатності і інвалідності. доступній спеціальній літературі проблема профілактики порушень рухової функції стопи школярів висвітлена недостатньо, а існуючі шкільні програми по фізичному вихованню, як правило, не мають достатнього наукового обґрунтування. До теперішнього часу відсутні науково обгрунтовані рекомендації щодо використання біомеханічного контролю опорно-ресорної функції стопи школярів в процесі фізичного виховання. Окремого розв’язання вимагає проблема впливу порушень рухової функції стопи школярів на її біомеханічні властивості. Перераховані положення указують на актуальність проблеми, що і зумовило вибір теми дослідження. Мета роботи – вдосконалення опорно-ресорних властивостей стопи молодших школярів в процесі фізичного виховання з використанням технології біомеханічного контролю.