Abstract:
Перед оздоровчою педагогікою стоїть основна мета – створення стійкої системи виховання практично здорової людини, здатної самостійно підтримувати та зберігати своє здоров’я на базі набутого світогляду. Не дивлячись на те, що вивчення стану здоров’я дітей в Україні проводиться уже багато років, проблема залишається недостатньо вирішеною. На сьогодні надзвичайно велика соціальна роль у покращенні здоров’я відводиться фахівцям у галузі фізичного виховання, спорту і здоров’я людини. Інтенсифікація навчання, використання технічних засобів, подовжена тривалість навчального тижня; нераціональна організація навчально-виховного процесу; навчальний стрес; зниження рухової активності й ще більш виражена гіпокінезія – це чинники, що характеризують сьогоднішню освіту, призводять до зростання захворюваності, зниження рівня здоров’я молоді. Характерними явищами стали недбале ставлення до власного здоров’я та санітарно-гігієнічне безкультур’я значної частини населення, відсутність у багатьох людей пріоритету здоров’я і, що найгірше, - лавиноподібне поширення серед школярів і молоді куріння, вживання алкоголю, наркотичних та психотропних токсичних речовин, збільшення захворювань, що передаються статевим шляхом, випадків девіантної поведінки. Мета дослідження – обґрунтувати здоров’язбережувальну стратегію навчання і виховання молодших школярів.