Репозиторий Dspace

Кар’єрне консультування як психологічний супровід професійного становлення майбутнього фахівця

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Савицька, Ольга Вікторівна
dc.date.accessioned 2022-11-04T06:01:46Z
dc.date.available 2022-11-04T06:01:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Савицька О. (2019). Кар’єрне консультування як психологічний супровід професійного становлення майбутнього фахівця. Теорія і практика сучасної психології, 5 (1), С. 105-109. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6707
dc.identifier.uri https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.5-1.17
dc.description.abstract У статті доведено актуальність постановки проблеми організації психологічного супроводу професійного становлення особистості й обґрунтовано необхідність використання кар’єрного консультування як однієї з його технологій. Проаналізовано сутність поняття психологічного супроводу. Виокремлено два основні напрями психологічного супроводу професійного становлення особистості в закладі вищої освіти, а також описано їх основні компоненти. Указано на можливість використання технології кар’єрного консультування не лише як засобу впливу на процес професійно-особистісного розвитку майбутнього фахівця, а й з метою визначення результативності й ефективності психологічного супроводу загалом. Зазначається, що сформований у студентів старших курсів образ майбутньої професійної діяльності та кар’єрний план можуть використовуватися для визначення результативності професійно-особистісного розвитку і прогнозування меж і темпів професійного розвитку, перспектив професійного зростання, планування й розгортання кар’єри. На основі теоретичних досліджень автором розроблена психодіагностична програма виявлення особливостей образу майбутньої професії та кар’єрного плану у випускників університету, яка реалізована під час кар’єрного консультування. У результаті емпіричного дослідження з’ясовано, що респонденти ідентифікують себе з майбутньою професією, мають завищену та високу професійну самооцінку; у двох третин респондентів не сформовано адекватних моделей професійної поведінки; у третини респондентів зафіксовано особистісні якості, які заважатимуть професійній діяльності. Установлено, що більшість студентів прагнуть зробити кар’єру в одній організації, планують лише вертикальну кар’єру, що передбачає зайняття найвищої посади в управлінській структурі організації. Водночас студент-випускник налаштований досить рішуче на пошук роботи за фахом, варіант безробіття ним не розглядається. Результати дослідження дають змогу виокремити основні цілі психологічного супроводу професіоналізації майбутніх фахівців uk_UA
dc.description.abstract The paper deals with proving of relevance of the problem of organising of psychological support in the professional development of the individual; also the necessity to use career counselling as one of the technologies of psychological support is stated. The essence of the concept of psychological support has been analysed, two main areas of psychological support in the professional development of the individual in a higher education institution are distinguished and their main components are described. We have stated the possibility to use career counselling technology not only as a means to influence on the process of professional and personal development of the future professional but also to determine the effectiveness and efficiency of psychological support in general. It has been mentioned that the image of future professional activity and career plan, formed in the senior students, can be used to determine the effectiveness of professional and personal development and to predict the boundaries and pace of professional development, career prospects, planning and career development. The author has taken into account theoretical studies and has developed a psychodiagnostic program for revealing the features of the image of the future profession and career plan in university graduates. This program was implemented in the process of career counselling. As a result of empirical research, it has been found that the respondents identify themselves with the future profession, have exaggerated professional self-assessment; two thirds of respondents have not formed adequate models of professional behavior; for one third of the respondents we have recorded personal qualities that would interfere with professional activity. It has been reveiled that the majority of students aspire to make a career in one organisation and plan only a vertical career, which implies occupying the highest position in the management structure of the organisation. At the same time, the graduate student is strongly determined to find a job according to the specialty, an unemployment option is not considered. The results of the study allow to identify the main goals of psychological support for the professionalisation of the future professionals. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Класичний приватний університет uk_UA
dc.subject особистісно-професійний розвиток uk_UA
dc.subject психологічний супровід uk_UA
dc.subject кар’єрне консультування uk_UA
dc.subject кар’єрограма uk_UA
dc.subject образ професії uk_UA
dc.subject кар’єрні очікування uk_UA
dc.subject personal and professional development en
dc.subject psychological support en
dc.subject career counselling en
dc.subject career chart en
dc.subject profession image en
dc.subject career expectations en
dc.title Кар’єрне консультування як психологічний супровід професійного становлення майбутнього фахівця uk_UA
dc.title.alternative Career counselling as psychological support of the future specialist professional development en
dc.type Article en


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись