Статтю присвячено порівняльному аналізу результатів оцінювання характеристик життєво-професійного шляху здобувачами вищої освіти, отриманих в 2000 р. та 2020 р. Методи дослідження: теоретичні (аналіз та узагальнення результатів психологічних досліджень); емпіричні (методика «Оцінка життєво-професійного шляху); математичної статистики (обробка даних в системі Exel 2016). Результати. Визначено, що життєво-професійний шлях через 20 років оцінюється більш цікавим та захоплюючим. За складністю та важкістю у майбутньому серед досліджуваних 2020 р. простежується очікування погіршення майбутнього життя. За продуктивністю, творчістю порівняльний аналіз суттєвих відмінностей в оцінках респондентів не виявив. Зберігається тенденція зростання оцінки від минулого до майбутнього. За осмисленістю, цілеспрямованістю життєво-професійного шляху також спостерігається загальна тенденція до зростання оцінки. Досліджувані у 2020 р. вважають своє життя більш осмисленим та цілеспрямованим у перспективі. За моральністю та доброчесністю життєво-професійного шляху спостерігається зростання оцінки в майбутньому. В ранньому юнацькому віці теперішнє життя сприймається більш вільним. Життєво-професійний шлях здобувачі вищої освіти вбачають більш насиченим подіями у порівнянні з минулим і майбутнім. Часова детермінанта за роками не вплинула на зростання оцінки насиченості подіями. Висновки. Встановлено, що життєво-професійний шлях (в оцінному аспекті) постає в юнацькій свідомості як поступове, з минулого в майбутнє, наростання цікавості, осмисленості, творчості, продуктивності, довільності (залежно від самого себе) – минулий життєвий шлях сприймається як найменш, а майбутній як найбільш вільний. У 2000 р. простежується очікування покращення майбутнього життя, у 2020 р. – очікування погіршення.
The article is focused on a comparative analysis of the assessment results of the characteristics of the life and professional path of higher education graduates obtained in 2000 and 2020. Research methods: theoretical (analysis and synthesis of psychological research results); empirical (methodology “Assessment of life and professional path”); mathematical statistics (data processing in the Excel 2016 system). Results.It has been determined that the life and professional path in 20 years is assessed as more interesting and exciting. In terms of the complexity and difficulty in the future,the 2020 respondents expect deterioration in future life. The comparative analysis of the respondents’assessments of productivity and creativity did not reveal any significant differences.There is a tendency for the assessment to increase from the past to the future. In terms of meaningfulness and purposefulness of the life and professional path, there is also a general trend towards an increase in the assessment. Those surveyed in 2020 consider their lives to be more meaningful and purposeful in the future. According to the morality and integrity of the life and professional path, there is an increase in the assessment in the future. In early adolescence, the present life is perceived as more free. Higher education students see their life and professional path as more eventful compared to the past and future. Thetemporal determinant over the years did not affect the growth of the eventfulness score. Conclusions.It has been established that the life and professional path (in the evaluative aspect) appears in the youth’s mindsas gradual, from the past to the future, the growth of curiosity, meaningfulness, creativity, productivity, arbitrariness (depending on oneself) –the past life path is perceived as the leastfree, and the future as the most free. In 2000, there is an expectation of improvement in future life, and in 2020, there was an expectation of a deteriorating one.