У статті досліджується проблема недостатньої ефективності традиційних методів викладання біології в умовах сучасного освітнього середовища для студентів закладів вищої освіти Поділля. Метою дослідження є визначення ефективності проєктного навчання як альтернативного підходу у викладанні біології для студентів у закладах вищої освіти Поділля. У роботі проведено аналіз останніх досліджень та публікацій, що стосуються даної проблеми як в Україні, так і в світі. Методи дослідження: теоретичні (аналіз і синтез літературних джерел, узагальнення і порівняння даних, прогнозування подальших дій) і емпіричні (спостереження, педагогічний експеримент, педагогічне споглядання). Результати дослідження підтверджують, що проєктне навчання сприяє активній участі студентів в освітньому процесі, розвитку творчого мислення, Soft Skills та комунікативних навичок для студентів закладів вищої освіти Поділля. Вперше висвітлено проблему недостатньої дієвості класичних і звичайних підходів викладання біології в умовах сьогодення для студентів закладів вищої освіти Поділля. Також, стаття вперше розглядає проєктне навчання як альтернативний підхід у викладанні біології саме для студентів закладів вищої освіти Поділля. Дослідження виявляє, що проєктне навчання сприяє мотивуючій участі студентів, розвитку їх не стандартного мислення, Soft Skills, що робить його значущим в контексті викладання біології. Дослідження також відкриває перспективи подальшого дослідження цього виду навчання та його застосування в інших регіонах. Висновки дослідження підкреслюють значущість проєктного навчання в контексті викладання біології у закладах вищої освіти Поділля.
The article explores the problem of the limited effectiveness of traditional teaching methods in biology within the context of modern educational environments for the students of Podillia. The research aims to determine the effectiveness of project-based learning as an alternative approach in teaching biology at the higher education level for the students of Podillia. The study involves an analysis of recent research and publications related to the identified problem. Research methods: theoretical (analysis and synthesis of literary sources, generalization and comparison of data, prediction of further actions) and empirical (observation, pedagogical experiment, pedagogical reflection). The research findings confirm that project-based learning facilitates active student participation, fosters the development of creative thinking, and enhances communicative, soft skills for the students of Podillia. The scientific novelty of this article lies in conducting a research that addresses the problem of insufficient effectiveness of traditional teaching methods in the context of modern educational environment for students in the Podillia region. Additionally, the article explores project-based learning as an alternative approach in teaching biology at the higher education level for Podillia students. Therefore, this article contributes significantly to the field of biological education by proposing a new approach to teaching biology at the higher education level, which can enhance the learning outcomes for students in the Podillia region. The conclusions of the study emphasize the significance of project-based learning in the context of teaching biology in higher education and suggest prospects for further research in this approach for the students of Podillia and other regions.