Abstract:
У навчально-методичний посібник включено матеріали, що стосуються вивчення на філологічних факультетах вищих закладів освіти такої важливої галузі сучасного літературознавства, як наратологія. Розкриваються тенденції її розвитку, сутність і співвідношення ключових понять наратології: подієвість, типи нарації і нараторів, наративні інстанції, фокалізація, обрамлення, метатекстуальність та ін. Акцентоване у назві посібника поняття «дискурс» оприявнюється через встановлення різноманітних точок дотику і активної комунікативної взаємодії між окремими складниками літературно-художніх текстів новітньої доби та їх рецензіями. Окрім теоретичних матеріалів, посібник містить плани і науково-критичну літературу до практичних занять, навчально-методичні матеріали для самостійної роботи студентів, словник наратологічних термінів. Посібник адресовано студентам-філологам, викладачам літератури у вищих закладах освіти й усім, хто цікавиться теоретичними проблемами науки про літературу.