Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гордій, Наталія Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2025-04-14T06:28:46Z | |
dc.date.available | 2025-04-14T06:28:46Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8960 | |
dc.description.abstract | У XXI столітті людство зіткнулося з численними екологічними викликами, серед яких зміна клімату, втрата біорізноманіття, забруднення навколишнього середовища та виснаження природних ресурсів. Ці проблеми вимагають негайного вирішення, і одним із ключових інструментів для цього є освіта. Вища освіта, як провідник інновацій та знань, має відігравати важливу роль у формуванні екологічної свідомості нового покоління. Метою цієї статті є висвітлення необхідності екологізації вищої освіти, аналіз сучасного стану та визначення шляхів її впровадження. Екологічні проблеми стосуються кожної людини окремо й людства загалом, однак їх розв’язання залежить не лише від науково-технічного розвитку суспільства, а насамперед від рівня екологічної свідомості та відповідальності людини за стан навколишнього середовища. Не кожна людина в наш час розуміє життєву значущість довкілля та його охорони. Необхідно змінити споживацьке відношення до природного середовища, що імовірно лише в результаті виховання екологічно культурної людини, що можливо здійснити через екологізацію освітнього процесу. Екологізація людської діяльності теж виступає одним із суспільних пріоритетів. Спосіб життя з мінімізованим власним впливом на довкілля при забезпеченні високої якості життя теж значною мірою формується й корегується в освітньому просторі. Однак останній у такому випадку потребує екологізації для узгодження людських потреб із можливостями природного середовища їх задовольняти впродовж не лише сучасних, а й майбутніх поколінь. В статті розглядається необхідність екологізації вищої освіти як ключового чинника сталого розвитку суспільства. Аналізуються основні підходи до впровадження екологічних знань у навчальний процес, розглядаються сучасні освітні технології та їх вплив на формування екологічної свідомості здобувачів вищої освіти. Дуже важлива інтеграція екологічних дисциплін у навчальні програми підготовки висококваліфікованих спеціалістів, які сприяють вирішенню глобальних екологічних проблем. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Видавнича група "Наукові перспективи" | uk_UA |
dc.subject | екологія | uk_UA |
dc.subject | екологічна освіта | uk_UA |
dc.subject | екологічна компетентність | uk_UA |
dc.subject | екологічна свідомість | uk_UA |
dc.subject | екологічне виховання | uk_UA |
dc.subject | екологічна культура | uk_UA |
dc.subject | сталий розвиток | uk_UA |
dc.subject | ecology | uk_UA |
dc.subject | ecological education | uk_UA |
dc.subject | ecological competence | uk_UA |
dc.subject | ecological consciousness | uk_UA |
dc.subject | ecological education | uk_UA |
dc.subject | ecological culture | uk_UA |
dc.subject | sustainable development | uk_UA |
dc.title | Необхідність екологізації вищої освіти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |