Короткий опис(реферат):
Актуальність роботи полягає у визначенні місця І. Жиленко в літературному процесі 60-70-х років ХХ століття, у необхідності осмислення інтимної філософічності, сповідальності, камерності її лірики, у розкритті нового поетичного погляду на світ крізь призму жіночої душі. Поезія І. Жиленко особливо надається для формування образного мислення здобувачів освіти. У науковій літературі, зокрема у низці психолого-педагогічних студій, висвітлено основні теоретичні питання, пов’язані з проблемою усебічного розвитку школярів. Учені стверджують, що реалізація творчих здібностей особистості безпосередньо пов’язана зі сприйманням та творенням мистецтва слова, яке, будучи засобом збереження і передачі раціонального та емоційного досвіду людства, вимагає високого рівня сформованості образного мислення. Формування образного мислення як процесу, спрямованого на глибоке розуміння художнього образу, знаходимо в дослідженнях з естетики, філософії, психології творчості і художнього сприймання. Однак у масовій шкільній практиці ця проблема розв’язується незадовільно. Причиною цього є недостатнє володіння учителями вмінням знаходити ефективні шляхи до творчого успіху в роботі з мистецтвом слова, створювати нові оригінальні образи, що гальмує розвиток здібностей школярів. Тому продукти творчості здобувачів освіти часто відзначаються стереотипністю. Зазначена проблема недостатньо опрацьована в теоретичному та методичному аспектах. Особлива актуальність дослідження полягає і в соціальній потребі формування творчої молоді як основи національного багатства, що зумовило вибір теми дослідження. Мета роботи – простежити розвиток морально-філософської проблематики, художньої образності в поетичному доробку І. Жиленко та експериментально перевірити ефективність методики формування образного мислення здобувачів освіти засобами поезії.