DSpace Repository

Відображення ідей розумового виховання у формуванні цифрової компетентності майбутнього фахівця педагогічного профілю

Show simple item record

dc.contributor.author Лебідь, Інна Юхимівна
dc.contributor.author Максимчук, Андрій Олегович
dc.date.accessioned 2025-12-17T14:49:39Z
dc.date.available 2025-12-17T14:49:39Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Лебідь І., Максимчук А. Відображення ідей розумового виховання у формуванні цифрової компетентності майбутнього фахівця педагогічного профілю. Перспективи та інновації науки. 2025. № 11(57). С. 754-766. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9632
dc.description.abstract В статті здійснено теоретичний аналіз проблеми розумового виховання у формуванні цифрової компетентності майбутнього педагога; висвітлено розуміння поняття «розумового виховання» у вітчизняній педагогічній науці. Проблематика розумового виховання набула особливої значущості, адже саме розвиток інтелектуального потенціалу особистості визначається ключовим чинником конкурентоспроможності держави в умовах глобалізації та інформаційного суспільства. Акцентується увага на особливостях цифрової компетентності майбутнього фахівця, важливості розумового виховання у сучасній освіті. Воєнний стан в Україні наочно виявив нагальну необхідність використання цифрових технологій у системі освіти, які забезпечують безперервність освітнього процесу. Підкреслено, що цифрова компетентність сприяє забезпеченню доступу до інформації, розвитку нових методів навчання, підвищенню якості підготовки до майбутньої кар’єри Зазначено, що без володіння цифровою компетентністю викладач і здобувач вищої освіти не зможуть досягти очікуваної ефективності своєї діяльності, зокрема розуміння сутності завдань і розв’язуваних проблем; набуття досвіду у професійній сфері; вміння обирати засоби й способи діяльності, адекватні конкретним умовам діяльності; відчуття відповідальності за отримані результати; здатності вчитися на помилках і вносити корективи в процес досягнення мети. Використання цифрових технологій дозволяє створювати інтерактивні навчальні матеріали, завдання та електронні ресурси, що підвищують ефективність навчання та зацікавленість здобувачів освіти. Завдяки цьому розвиваються аналітичні та критичні навички мислення, що є важливими складовими розумового виховання. Цифрова компетентність викладачів є ключовим фактором успішної інтеграції цифрових технологій в освітній процес, забезпечення ефективного використання цифрових технологій у навчанні здобувачів вищої освіти, здатності не тільки працювати з цифровими інструментами, але й уміння ефективно використовувати їх у педагогічній діяльності. uk_UA
dc.description.abstract The article provides a theoretical analysis of the problem of intellectual education in the formation of digital competence of future teachers; it highlights the understanding of the concept of “intellectual education” in domestic pedagogical science. The issue of intellectual education has become particularly important, as it is the development of an individual's intellectual potential that is a key factor in the competitiveness of a state in the context of globalization and the information society. The article focuses on the characteristics of the digital competence of future specialists and the importance of intellectual education in modern education. The state of war in Ukraine has clearly demonstrated the urgent need to use digital technologies in the education system to ensure the continuity of the educational process. It is emphasized that digital competence contributes to ensuring access to information, developing new teaching methods, and improving the quality of preparation for future careers. It is noted that without digital competence, teachers and students will not be able to achieve the expected effectiveness of their activities, in particular understanding the essence of tasks and problems to be solved; gaining experience in the professional field; the ability to choose means and methods of activity appropriate to specific conditions of activity; a sense of responsibility for the results obtained; the ability to learn from mistakes and make adjustments in the process of achieving goals. The use of digital technologies allows the creation of interactive teaching materials, tasks, and electronic resources that increase the effectiveness of learning and the interest of students. This develops analytical and critical thinking skills, which are important components of intellectual education.The digital competence of teachers is a key factor in the successful integration of digital technologies into the educational process, ensuring the effective use of digital technologies in the training of higher education students, and the ability not only to work with digital tools, but also to use them effectively in teaching. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавнича група "Наукові перспективи" uk_UA
dc.subject розумове виховання uk_UA
dc.subject інтелектуальне виховання uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject цифрова компетентність uk_UA
dc.subject майбутній вчитель uk_UA
dc.subject фахова підготовка uk_UA
dc.subject mental education en
dc.subject intellectual education en
dc.subject competence en
dc.subject digital competence en
dc.subject future teachers en
dc.subject professional training en
dc.title Відображення ідей розумового виховання у формуванні цифрової компетентності майбутнього фахівця педагогічного профілю uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account