Репозиторий Dspace

«Дорослі» проблеми дитячої літератури: до питання змісту і форми

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Починок, Людмила Іванівна
dc.date.accessioned 2018-06-12T13:50:40Z
dc.date.available 2018-06-12T13:50:40Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Починок Л.І. «Дорослі» проблеми дитячої літератури: до питання змісту і форми / Л.І. Починок // Наукові праці Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Філологічні науки – 2018. – Вип. 46 – С. 44-48. uk_UA
dc.identifier.uri http://elar.kpnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1602
dc.description.abstract У статті приділяється увага актуальним проблемам літератури для юних читачів у сучасному літературознавчій науці. Порушується широке коло питань, зокрема, як відновити інтерес молодого покоління до книжки і прищепити любов до читання; що варто читати дітям, а також – що таке «дитяча література» і чи правильним та достатньо вичерпним є цей термін. uk_UA
dc.description.abstract The article focuses on the actual problems of literature for young readers in modern literary science. There is a wide range of issues, including how to restore the interest of the younger generation to the book and fill with love for reading; what books should read to children, as well as what «child literature» is and whether this term is correct and sufficiently exhaustive. Literary critics, biographers, critics and methodologists actively co-operate in the search and creation of a single concept of literature for children and youth, its content and forms, the conceptual apparatus and the very essence of the concept of «children’s literature». Despite the multifaceted approach and various decisions regarding the content and form of «children’s literature», in the scientific and methodological studios of modern researchers there are outlined the main tendencies that are generally acceptable. The author focuses on the causes of unsuccessful attempts to create a perfect textbook on «children’s literature» and concludes that these causes lie in the desire of modern authors to «historically» literature for children under the canon textbook on the history of Ukrainian or world literature. The article proposes a different approach to the formation of a textbook and training course on children’s literature, based on the genre-thematic principle, and cultural-historical only devoted a marginal role in clarifying the time and circumstances of the emergence and features of the functioning and development of certain genres, themes, problems, images or motives. en
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Аксіома uk_UA
dc.relation.ispartofseries Філологічні науки;Випуск 46
dc.subject дитяча література uk_UA
dc.subject література для дітей і юнацтва uk_UA
dc.subject коло дитячого читання uk_UA
dc.subject підручник uk_UA
dc.subject концепція uk_UA
dc.subject тенденція uk_UA
dc.subject принцип uk_UA
dc.subject children’s literature en
dc.subject literature for children and youth en
dc.subject circle of children’s reading en
dc.subject textbook en
dc.subject concept en
dc.subject tendency en
dc.subject principle en
dc.title «Дорослі» проблеми дитячої літератури: до питання змісту і форми uk_UA
dc.type Article en
dc.identifier.udc 821.161.2.31.09


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись