Аннотации:
Гра та розваги як основний вид діяльності дітей, розвивають психічні та фізичні сили (увагу, уяву, мислення, пам'ять, організованість, спритність тощо), сприяють освоєнню ними навколишнього світу і людських взаємовідносин, пробуджують їх творчий потенціал. Давно визнано, що ігри та розваги займають значну частину життя дитини. Ще в XVIII столітті Ж. Ж. Руссо писав про те, що для того, щоб пізнати та зрозуміти дитину необхідно спостерігати за її іграми. Гра та розваги для учнів – засіб навчитися тому, чому їх ніхто не може навчити, це засіб дослідження та орієнтації в реальному світі, просторі та часі, речах, тваринах, рослинах, людях. Включаючись у процес гри учні навчаються жити в нашому символічному світі – світі змістів та цілей, в той же час досліджуючи, експериментуючи, навчаючись. Крім того, гра та розваги на уроках створюють особливі умови, за яких розвивається творчість учнів. Дуже важливо те, що гра є класичним засобом навчання дією. В ній організовано закладена пізнавальна задача та відчувається самостійний пошук знань. Оволодіння знаннями під час ігор та розваг – нова, унікальна умова набування інтересу та поваги один до одного, самоосвіти, самовиховання. Мета дослідження: аналіз ігор, розваг що застосовуються на уроках біології, визначення їх місця під час засвоєння нових знань, умінь та навичок.