Аннотации:
Найактуальнішою проблемою сучасної шкільної освіти є реалізація компетентнісного підходу, формування ключових життєво важливих компетентностей учнів. Звичайно, особистість формується і під впливом сім’ї, друзів, роботи, культури тощо. Проте, саме школа має за мету не просто підготувати учня до життя у сучасному світі, а сформувати комплекс особистісних якостей, характеристик, сприяти становленню цілісної, суспільно активної, творчої особистості, гармонійно взаємодіяти з оточенням та, головне, здатної проектувати власне життя, планувати стратегії, напрями досягнення поставлених цілей. І тільки школа, на нашу думку, здатна здійснювати систематичні, цілеспрямовані, планомірні впливи на особистість, що формується. Ключовою фігурою у формуванні екологічної компетенції майбутніх поколінь є учитель, зокрема, учитель біології. Кожен шкільний предмет має необмежені можливості у плані реалізації завдань компетентнісного розвитку особистості. Особливу увагу ми надаємо біології та компетентностям школярів, які можна формувати у процесі вивчення біології. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці форм, методів, засобів та педагогічних умов формування предметних компетентностей учнів у процесі вивчення біології у закладах середньої загальної освіти.